Szukaj

Ocena kierowcy - Cupra Formentor Crossover

Adam, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 TSI 310KM 228kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Cupra Formentor Crossover 2.0 TSI 310KM 228kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 2,0 TFSI wśród znajomych brzmiało jak gwóźdź do trumny. A jest pozytywnym zaskoczeniem. Leje w nią 98, zero problemów. Nie bierze oleju nadmiernie. Przez 50k dolałem 200 ml. Więc nie ma tematu. Spalanie bardzo elastyczne. Może być niskie przy dziadkowaniu i "żeglowaniu", może być wysokie przy agresywniejszej jeździe i biciu na światłach z wielką satysfakcją BMW.
Inne : Nagłośnienie w takiej cenie jest świetne, czuć dźwięk przestrzenny w trybie immersive. Ale czuć tak na serio różnicę. Bass jest przyjemny, nie przesterowany. Tylko trzeba pamiętać o pustych kieszeniach. Bardzo rezonują
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Oryginalna odchodziła jak wspominałem. Wymienione i po problemie.
5,0
Całokształt
Spełnia moje oczekiwania. Zawieszenie ładnie trzyma drogi jak na crossovera. Napęd w zimie jest idealny. Audio z beatsaudio brzmi nieprzeciętnie miło. Użytkowanie na początku było świetne przez małą popularność modelu, teraz niestety jest tego dużo. Ale kupiłbym drugi raz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero problemów, wymiana oleju co 10k i bez dolewek jak mnie straszono przy "wyżyłowanym" silniku.
5,0
Skrzynia biegów
Ładnie płynnie bez szarpnięć. Olej trzeba wymieniać żeby uniknąć awarii w przyszłości. Tryb Cupra i sport wyrywa mocno, normal jest akurat na codzienną jazdę. Jest jeszcze ukryty eco, delikatnie zamula, za to mniej zdecydowanie pali i często żegluje przy prędkościach poniżej 134 km/h.
5,0
Układ jezdny
Pięknie trzyma drogę, wygodnie się manewruje dzięki dostosowaniu układu wg. trybu jazdy.
4,0
Karoseria
W całokształcie jest ok, jedynie miałem problemy z odchodzącym lakierem ze zderzaków, ale serwis naprawił, problem nie powrócił.
Komfort
4,0
Widoczność
Szeroka i kwadratowa maska nie pomaga. Bez czujników z przodu byłoby średnio. Reszta bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
Płytki bagażnik ze względu na napęd oraz ściętą szybę tylnych drzwi bagażnika. Mało światła w bagażniku, jest tylko z jednej strony. Za to porty usb dla tylnej kanapy oraz gniazdo 230V w bagażniku to skarb.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest akurat na medal. Poprzednio miałem Astrę J i szło zamarznąć w zimie. Tutaj nie ma zimnych punktów, sterowanie 3 strefowe bardzo na tak.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyne na co trzeba uważać to lekko ścięte tylne drzwi. W środku spokojnie można jechać w 5 bez klaustrofobii, w 4 w pełnym komforcie.
3,0
Wyciszenie
Można było się bardziej postarać, szum opon niesie sie wszędzie. Przez mało opływową bryłę przy dużych prędkościach słychać szumy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto ze sportowym zacięciem jest dobrze. Oleje, filtry w ASO do zaakceptowania. Opony jedynie są droższe od cywilnych i zdecydowanie szybciej się zużywają. Zdecydowanie odradzam wielosezonowe, po jednym roku potrafią być zużyte przez dynamiczną jazdę.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku miałem do wyboru gołe s3 z 2 letnią gwarancją, gołego mercedesa a amg35 również z 2 letnią gwarancją. Tutaj 5 lat, serwis tańszy zdecydowanie. Za taką kasę dużo radości. Minęły 3 lata i cieszę się codziennie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3 usterki przez 3 lata: -Lakier ze zderzaków odszedł. -Rzutniki hologramów zostały wymienione z powodu wypalenia -Autohold miał laga, czasami nie chciał odpuścić. Strasznie było to irytujące w szczególności kiedy chciałem dynamicznie włączyć się do ruchu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii. System info entertainment bez problemów, elektronicznie wszystko działa, nie ma do czego się doczepić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 310KM 228kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Cupra Formentor Crossover 2.0 TSI 310KM 228kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Cupra Formentor Crossover