Szukaj

Ocena kierowcy - Cupra Formentor Crossover

piotr_ciekliński, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 TSI 310KM 228kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Cupra Formentor Crossover 2.0 TSI 310KM 228kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto jest szybkie, niektórzy twierdzą że na hamowni wychodzi mu więcej mocy niż na papierze.
Inne : Fotele, zwykłe kubełki, NIE Sabelty (performance czy jak oni je nazywają) są mega wygodne, mają super trzymanie boczne i w zupełności wystarczą do dynamicznej jazdy w zakrętach. Podobno u niektórych pękały szwy, ale u mnie wyglądają jak nowe po 15k km. Nawet kubły Recaro w maździe Mx-5 które miałem wcześniej nie były tak wygodne i nie miały tak dobrego trzymania w zakrętach. Te fotele Sabelta to potrzebne chyba tylko na Tor wyścigowy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wieszający się infotainment
4,0
Całokształt
Bardzo szybkie, bardzo dobrze wyglądające auto. Mam zrobione 15000km, nie wiem dlaczego nie pozwala mi ustawić więcej w opinii. Jego największą wadą, bez zaskoczenia, jest obsługa wszystkiego z tableta, który lubi się zawiesić. Jego największa zaleta to silnik i ergonomia foteli. Kupując to auto zastanawiałem się poważnie nad Kią Stinger 3.3 V6, nie wiem które z tych aut wybrałbym gdybym miał decydować ponownie. Nie żałuję zakupu Cupry.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest szybki i to czuć naprawdę, zwłaszcza jak się jedzie samemu wciska w fotel. Natomiast przy 4 pasażerach i pełnym bagażniku ciągle nie brakuje mu dynamiki do wyprzedzania, ale czuć obciążenie. Jak na 2l i 4 cylindry pali BARDZO dużo, znam V6 i V8 o podobnym spalaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Sama technologia dwusprzęgłowa działa bardzo przyzwoicie, zmienia biegi niewyczuwalnie, przy trybach sportowych z fajnym strzałem, natomiast automatyczne sterowanie przełożeniami to nieporozumienie, na "D" chodzi jak dziadek, żeby w ogóle zredukował to trzeba wcisnąć gaz prawie w podłogę, na "S" zawsze trzyma obroty do 3000/min, nawet jak się już nie ciśnie, przez co silnik wyje. Trzeba non stop się przełączać między trybami. Tryb "żeglowania" to też kiepski żart, tylko zwiększa zużycie paliwa i hamulców, dobrze chociaż że w "S" się nie załącza.
5,0
Układ jezdny
Jak na małego Suva prowadzi się jak żyleta, przesiadłem się z Mazdy Mx-5 i spodziewałem się kolosalnej różnicy, ale naprawdę pozytywnie się zaskoczyłem. Miałem okazję jeździć po serpentynach w Alpach i było naprawdę super.
5,0
Karoseria
Auto jest przepiękne, najładniejszy SUV na rynku, nawet wygląda lepiej niż auta za miliony, co do trwałości się nie wypowiem, auto jest prawie nowe, mam PPF i ceramikę, nie widać na nim zużycia.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, nawet do tyłu, teraz z resztą każde auto praktycznie ma kamerę cofania więc nawet z lusterka wstecznego nie korzystam przy parkowaniu. Na boki minimalnie za bardzo są do przodu słupki B, ale nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu.
2,0
Ergonomia
Brak fizycznych przycisków to jest fatalna decyzja, przynajmniej do głośności i temperatury powinny być pokrętła, już nie mówiąc o tym, że paski dotykowe do tego służące, są niepodświetlane, a podwójne stuknięcie włączające grzanie foteli łapie raz na 3 razy. Dodaję jedną gwiazdkę, bo system jest w miarę intuicyjny, łatwy i szybki w obsłudze, a większość rzeczy kierowca może obsłużyć z kierownicy, która na szczęście ma normalne przyciski, co nie jest oczywiste, bo inne VAGi mają dotykowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, nigdy nie miałem z tym problemu, ustawiam Auto na 20-21*C i nawet tego nie ruszam. Fotele i kierownica grzeją się w miarę szybko i w najwyższym ustawieniu są naprawdę gorące. Odejmuję gwiazdkę za brak możliwości zamówienia nawet w opcji ogrzewania postojowego albo elektrycznego ogrzewania przedniej szyby. Ogrzewanie postojowe wchodzi tylko do słabszych wersji silnikowych, w VZ nie da się go zamówić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie jest ok, nie jest to monstrum, mam 180cm wzrostu i bez problemu mieszczę się za sobą na tylnej kanapie, jeszcze mi zostaje trochę miejsca na kolana, w 5 osób podróżowanie raczej nie będzie komfortowe. Bagażnik jak to w aucie kompaktowym, 2 osoby się zapakują na wakacje luźno, może nawet z dzieckiem, 4 będą potrzebowały boxa na dachu.
4,0
Wyciszenie
Trochę huczą nadkola, ale do przeżycia, bardziej mnie martwi, że przez wygłuszenie i GPF słabo słychać wydech :(
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok, ale cenowo w swojej klasie i mocy silnika nie ma sobie równych.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak wydajesz ponad 230k na samochód, to już zaczynasz mieć wymagania, niestety Cupra to tylko kompakt klasy średniej niższej, chociaż marka próbuje aspirować postrzeganiem do premium, to obok premium nawet nie stoi. Tutaj cała ta kasa którą płacisz idzie w silnik. Plastiki w środku są słabej jakości, uginają się przy opieraniu się czy ciągnięciu za rączkę od drzwi, niektóre trzeszczą. W trakcie jazdy tego na szczęście nie słychać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie akcja serwisowa z pokrywą silnika, wieszanie się tabletu wymagające ciągłych aktualizacji w ASO, awaria panelu sterowania dachem panoramicznym - znana usterka, we wszystkich autach był do wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie zepsuło, ale to jest nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 310KM 228kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Cupra Formentor Crossover