Kupiony jako alternatywa Octavii/Corolli lub Tucsona/CX-30. Na tle konkurentów naprawdę kawał samochodu, dobry dla rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przesiadłem się z Fabii NJ5 1.2 TSI 110KM. Biorąc pod uwagę różnicę w masie, mam dokładnie takie same odczucia i nawet na papierze wygląda to podobnie - do 2k obrotów dzieje się niewiele, ale powyżej silnik się budzi. Nic dziwnego skoro to de facto ewolucja tego samego silnika EA211. Zrobiłem test przyspieszenia i wyszło katalogowe 8.9s do 100km/h. Elastyczność do 150km/h jest wystarczająca. Oceniając Fabię dałem 5 gwiazdek. Czemu tutaj tylko 4? Zawieszenie + układ kierowniczy są na tyle dobre, że samochód spokojnie poradziłby sobie z o wiele większą mocą. Wywołuje to uczucie lekkiego niedosytu :) Tryb 2-cylindrowy naprawdę przydatny gdy chcemy jechać eko, niestety czuć drgania. Aby poczuć pełne możliwości samochodu zalecam tryb Sport (zmiana reakcji na dodanie gazu) + ESP Sport (ograniczona asysta zapobiegjąca uślizgowi kół napędowych).
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowy manual MQ261. W erze walki z CO2 VW zdecydował się na modyfikacje wydłużając wyższe biegi. Pełna moc dostępna dopiero powyżej 5k obrotów. Skok drążka krótki i bardzo przyjemny.
5,0
Układ jezdny
Ze wszystkich testowanych CUV/SUV Formentor jako jedyny zachowywał się naprawdę stabilnie. Reakcja na ruch kierownicy jest dobra. Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu bardzo pomaga w utrzymaniu kontroli (bo 5 latach w dynamicznej skodzie z belką skrętną naprawdę czuć różnicę).
5,0
Karoseria
Piękna sylwetka, która zwraca na siebie uwagę.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest ok. Do tyłu bardzo słabo. Polecam pakiet Comfort z czujnikami 360 oraz kamerami przód tył.
2,0
Ergonomia
System infotaiment to konkretna porażka. Zamula, wiesza się, brak fizycznych przycisków/pokręteł to jakiś chory pomysł księgowego. Próby zmiany ustawienia klimatyzacji gdy jedziemy po wybojach to naprawdę wyzwanie. Co najgorsze problemy te rozpraszają kierowcę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczną klimatyzację miałem w Fabii... Tutaj jest co najwyżej półautomatyczna, bardzo ciężko jest ustawić właściwą siłę nawiewu/temperaturę. Z funkcji auto praktycznie nie korzystam bo nie działa poprawnie. Nadmuch jest na stałe ustawiony na Poziom 1 - słaba ergonomia nie pozwala na częste dostosowywanie ręczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z tyłu, dostateczna z przodu. Jak na segment C nie ma powodów do narzekania, cztery osoby dorosłe mogę komfortowo podróżować.
4,0
Wyciszenie
Jest naprawdę ok. Przy prędkościach autostradowych można prowadzić normalną rozmowę czy posłuchać radia na zwykłym ustawieniu głośności. Ale do S-klasy daleko ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co brak kosztów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze. Tapicerka z eko-skóry przydatna przy dzieciach :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]