Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen ZX Kombi

rufig@buziaczek.pl, 18 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 184 tys. km
Citroen ZX Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mimodrobnych niedoskonałości jestem bardzo zadowlony z autka. Przedewszystkim po 12 latach - BRAK RDZY !!! Nadwozie kombi zapewnia ogromną ilość miejsca w bagażniku, wnętrze jest wykonane z przyzwoitych materiałów, jest przyjemne i bardzo stonowane. Za to wyższy komfort jazdy może zapewnić tylko XM lub Xantia (Kolega, który jeździ BMW E-34 jadąc jako pasażer stwierdził, że ten samochód nie jedzie - on po prostu płynie)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super! 92 KM zapewniają bardzo dobre osiągi - choćby najmniejszych problemów z wyprzedzaniem. A elastyczność - po prostu bajka - 70km/h, piąty bieg, dodając gazu po chwili słychać przyjemny świst turbiny i już jest 100,110,120... Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w Dieslu - 1 i 2 dość krótkie, ale od 3 jest już OK, choć 5 mogłaby być troszkę dłuższa, bo niewiele różni się od 4. Biegi wchodzą płynnie i bez oporów - nieraz jedynka się chaczy, ale ten typ tak ma...
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny - bajka. Ten samochód po prostu płynie po jezdni. Mam wersję break (kombi), przez co efekt pływania po nierównościach jest jeszcze wzmocniony. Można puścić kierownicę i jechać po "kocich łbach" i autko nie zjedzie z kursu. Bardzo słabe gumowe obudowy sworzni stabilizatorów z przodu - średnio wytrzymują 7000 km.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna do przodu jak i do tyłu. Parkingowe manewry utrudnia jednak zwężający się tył w kombi, gdyż w lusterkach zarys pojazdu kończy się na tylnych drzwiach - trzeba pamiętać, że za drzwiami jest jeszcze jakieś 70 cm auta.
4,0
Ergonomia
Wersja AURA - bardzo dobre materiały wykończeniowe - mimo wieku 12 lat brak jakichkolwiek przetarć, wytarć itp. Po potraktowaniu środkiem do czyszczenia pulpitu i tapicerki wszystko wygląda jak nowe. Wszystko pod ręką. punkt mniej, za pokrętło regulacji oparcia foteli przednich po stronie drzwi - trzeba gimnastykować rękę, aby się dobrze ustawić za kierownicą. Elektryczna regulacja tylko prawego lusterka i brak regulacji wysokości świateł przednich z wnętrza auta - szkoda, ale nie mozna mieć wszystkiego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko nagrzewa się bardzo szybko, klimatyzacja równie szybko chłodzi, niewielkim mankamentem jest głośno pacujący wentylator wentylacji, ale przy gładko klekoczącym silniku diesla nie ma to większego znaczenia - po przekroczeniu 2200 obr/min bardziej słychać silnik i turbinę niż ten wentylatorek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście - 192 cm to w prawie żadnym samochodzie za kierownicą nie jest idealnie, ale nie jest źle - sprawę załatwia regulowana wysokośc kierownicy i fotela. Dla pasażerów podbno jest wystarczająco miejsca do komfortowej jazdy... podobno, bo nigdy jeszcze nie jechałem jako pasażer swoim autkiem ;-)
4,0
Wyciszenie
Uważam, że wyciszenie jest nie złe - jechałem escortem 1.8 TD i wydawało mi się, że w cytrynce jest ciszej. Po przekroczeniu 2000 obr wyraźnie słychać milutką melodię turbiny. Od 130 km/h trzeba rozmawiać podniesionym głosem i/lub podgłosić radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie (elementy zawieszenia o połowę tańsze niż np. do escorta) , choć serwis trzeba odwiedzać częściej niż raz w roku - gumowe osłony sworzni w przednim zawieszeniu bardzo, ale to bardzo szybko pękają. Spalanie na 5+ - trasa (często jeżdzę Kraków - Legnica): 5,2 l/100 km (przy prędkości ok 120 km/h - szybciej jest zbyt głośno), w mieście pali ok 6,5 l / 100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Hmmm, jakby to ując - jest bardziej niż doskonale! Spróbujcie znaleźć tak duży, wygodny i ekonomiczny samochód za 6-7 tyś zł, który nie ma śladów rdzy... Pewnie znajdziecie - ale 26 letniego mercedesa W-123, albo 12-10 letniego citroena ZX 1,9 TDi. Polecam wersję break !!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
MINUS za gumowe osłony sworzni, "kapryśne" przełączniki świateł przeciwmgielnych - raz działa, raz nie chce działać, trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć, często się zdarza, że świeci tylko jedno światło mijania (u mnie prawe) - trzeba wyjść z autka i klepnąć dłonią w klosz, to się zaświeci.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł wałek wyrównujący w pompie wtryskowej (zmieliły się kulki w łożysku, które pod ciśnieniem dostały się do wtrysków szczelnie je zatykając - efekt jeden z cylindrów pracował "na sucho" a zawór klepał o popychacz - koszt naprawy 500 zł + (wcześniej) 3 razy czyszczenie końcówek wtrsyków (w tym raz ich wymiana) - dodatkowy koszt 2 razy po 150 zł i raz 340zł. RAZEM 1140 zł. Po za tym przypadkiem brak (odpukać) jakichkolwiek awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen ZX Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen ZX Kombi