Ekonomiczne, wygodne auto ze wszech miar godne polecenia. Jak będę wymieniał na nowsze zostane przy "cytrynie". Przeglądy co roku bez problemu. Pamiętam jeżdziłem kiedyś dużym fiatem za każdym razem drżałem czy się uda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry niezawodny silnik, odpala bez problemu do minus 10 stopni przy niższych temperaturach mogą być niespodzianki bo wymaga dobrego akumulatora. Silnik nieco za słaby, nie jest to więc auto dla amatorów wyścigów na prostej rozbuja się góra do 160 km/h, przy wyprzedzaniu też trzeba uważać - w końcu to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
W tym wieku auta nie pracuje już zbyt precyzyjnie czasem zdarza się, że w zimie biegi ni stąd ni z owąd wchodzą bardzo ciężko po kilku dniach usterka ustępuje samoczynnie.
4,0
Układ jezdny
Sprawuje się dobrze, chociaż od roku mocno stuka mi w tylnej belce, trzeba wymienić zderzaki gumowe. Przednie dość odporne, ale po dwóch latach jeżdżenia w Polsce (ok 40 tys km) trzeba było wymienić końcówki drążków i wachaczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć.
4,0
Ergonomia
Wykończenie wnętrza nieco skromne ale wygląda przyzwoicie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest za mało płynu w chłodnicy ogrzewanie przestaje działać - to swoisty sprawdzian szczelności układu. Pamiętaj więc użytkowniku nie działa ogrzewanie, sprawdź szczelność układu chłodzenia silnikiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco duży jak na auto w tej klasie zarówno z przodu jak i z tyłu. Szczególnie odpowiada mi duża szerokość kabiny, jest szersza i wygodniejsza niż np w Skodzie Octavi, która jest z zewnątrz samochodem o niebo większym.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje dość cicho i przyjażnie, tym niemniej przy 120 km/h w kabinie nie bardzo da się rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę 800 km z baku co daje 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Daje ocenę dobrze bo wolałbym jeszcze taniej jeżdzić ale tak naprawdę płacę ok. 18 zł za 100 km. Porównajcie sobie to ze swoimi zużyciami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawdziwe auto za 7000 zł pokażcie mi podobne zatę cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Leję i jeżdżę a o drobiazgach nie pamiętam.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez trzy lata eksploatacji miałem dwie poważne awarie:
1. Wymiana uszczelki pod głowicą, która dopadła mnie w Chorwacji. Skasowali mnie w autoryzowanym serwisie jak za zboże 1500 zł.
2. Wymiana pompy wodnej - kosztowało ok 600zł z przyległościami np. pasek rozrządu. Samochód o własnych siłach wrócił 50 km tym niemniej dolewałem po drodze wody.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW
[l/100km]