mariusz lublin pytania maniek153@interia.pl,
19 lat temu
Silnik 1.9 D 71KM 52kW
Rok produkcji 1993
Przebieg:
163 tys. km
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
ogolnie poza drobnymi usterkami jest ok , nistety takie autko z taka moca nie nadaje sie dla emerytow i rencistow oraz dla ludzi lubiacych powolna jazde zgodna z przepisami ruchu drogowego ,
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik w sumie ok dostaje powera dopiero powyzej 4,5 tys obrotow autko raczej nie dla emerytow , spalanie takim potworem miesci sie srednio w 12 litrach na gazie jakies 15-16 na 100km oczywiscie , ogolnie nie ma problemow z silnikiem , moze tylko elektryka czesto szwankuje ,
5,0
Skrzynia biegów
zadnych problemow przelozenie bardzo dobre bardzo elastyczna , moim modelem na 2 biegu spokojnie 120 ciagnie po zmiane na 3 to juz wlacza sie rakieta, najwieksza predkosc z jaka jechalem to 210 w 5 osob niestety nie dalo sie szybcie z powodu nieodpowiedniego ogumienia
5,0
Układ jezdny
trzyma sie drogi jak by opony byly nasmarowane klejem , delikatnie stuka tyl na dziurach ale to nie tylko wina amortyzatorow anie niczego innego , moja wersja ma sportowe zawieszenie od nowosci i odczuwalny jest cZasem dyskomfort podczas jazdy po dziuracha ale ogolnie oceniam na 5
Komfort
4,0
Widoczność
ogolnie ok dosc dobra widocznosc lecz moglo by byc lepiej na 4
4,0
Ergonomia
bez komentarza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
no coz w lecie za goraca a w zimie za zimno , latem kanal tak sie nagrzewa ze okolo 10 min leci gorace powietrze dosc dlugo sie chlodzi i zbiera wszystkie syfy z drogi i wrzuca je przez wentylacje do srodka , a zima chlodnica wielkosci polowy samochodu nagrzewa sie w tempie żółwia , trzeba zrobic jakieas 10 km zanim zacznie leciec cieple powietrze , wiec jak ktos ma blisko do pracy to nawet niech nie wlacza , daje 4 tylko dlatego ze dmuchawa jest naprawde mocna w ciagu paru senkund szyba robi sie czysciutka zadnego szronu itd
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
powiem tak z przodu pelen komform siedzenia pierwsza klasa pelen kubelek od strony kierowcy regulowany prawie w kazdym kierunku , fotel pasazera troszke gorzej ale to juz nie sprawa kierowcy hihi , natomiast z tylu koszmar , w 3 drzwiowej wersji chyba z reszta jak we wszystkich wersjach kanapa jest umieszczona bardzo wysoko trzeba bylo az zrobic dodatkowe miejsce na glowe w podsufitce , a miejsca na nogi to chyba nie przewidziano , przynajmniej w moim citroenie , przednie siedzenie praktycznie opiera sie o tylna kanapa koszmar
5,0
Wyciszenie
w tej wersji co ja posiadam jest bardzo duzy silnik i musze powiedziec ze slychac go dosyc wyraznie szczegolnie jak wejdzie w obroty , ale stwierdzam ze dla osob luboiacych taki odglos to wrazenia sa super , polecam zdjecie przediego wyciszenia maski
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali jak smok nie schodzi z 12 litrow w miescie i 10 na trasie , oczywiscie predkosc pow 150 nie wiem ile pali po nizej bo ciezko tym jest jechac wolno , po prostu przy takiej mocy sie nia da ,
spalanie 16 l/100 jest po przekroczeniu 6000 obr
3,0
Stosunek jakość/cena
cena co do jakosci mysle ze odpowiednia , ja zaplacilem za swojego w 2002 roku 11 tys , teraz mozna kupic takiego za okolo 5 tys , polecam jak najbbradziej tylko uwaga czesci sa bardzo drogie i nie za zadnych czesci upiekszajacych to autko tzw tuning na rynku iestety wszystko na zamowienie lub sprowadzane przynajmniej z niemiec
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
gdzyby nie elektryka to chyba bylo by nie zawodne , tyle tam kabli i kabelkow ze nie wiadomo co sie stalo , czasem wystarczy zerwanie malego kabelka i nic nie dziala czeste zasniedzenia polaczen kolo silnika i zaniki pradu na cewkach zaplonowych , ocena za to dla cytryny bardzo negatywna
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uwaga na kolektos ssacy w miom modelu byl on plastikowy i przy zalozeniu instalacji gazowej po prostu nie wytrzymal i niestety , koszto nowego to okolo 2tys , a zamiennik ktory naprawde trudno dostac koszt ok 1tys
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 71KM 52kW
[l/100km]