Świetny silnik - wersja Volcane, elastyczny, bardzo dobre przyspieszenia, idealny na trasę - na 5 wyprzedza się także doskonale, niestety jak większość ZXów głośny już od 110-120 km/h. Kul;tura pracy znacznie spadła po uszkodzeniu sondy Lambda ale to zrozumiałe ... po wymianie wszystko ok.
4,0
Skrzynia biegów
Średnio ... bez rewelacji ... japończyk to to nie jest ale źle także nie jest.
4,0
Układ jezdny
Napewno wersja Volcane to nie auto na polskie drogi - sztywny i mało komfortowy (chociaż bardziej od usportowionych wersji konkurencyjnych aut), niemniej idealny na autostrady i równe szosy ... gorszy do miasta.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, trochę małe lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, firmowe radio bardzo czytelne i ergonomiczne.
Pod tym względem jeden z najlepszych kompaktów tych lat ... bardzo szeroko i obszernie, świetne siedzenia (jak w większosci francuzów ... poza najnowszymi),
3,0
Wyciszenie
To pięta achillesowa ZXów, jeździłem wersją 1.1, 1.4 i swoją 1.9 ... wszystkie powyzej 110-120 km/h głośniejsze od konkurencji ... dźwięk silnika Volcana przyjemnie sportowy ale ... gośny :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jan na auto o tej pojemności i o tej mocy jest ok - trasa ok. 7l, w mieście w zależnosci od stylu jazdy (spokojnie-8.5-8.8l, ostrzej-9.0-9.5l).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena Citroena ZX jest wyraźnie tańsza od Opli Astra czy VW Golfów a prawdziwa wartość conajmniej porównywalna ... popatrzcie na rdzę na Volkswagenach i Oplach i znajdźcie podobną na ZXie - powodzenia.
Citroen ZX 1.9i Volcane
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 71KM 52kW
[l/100km]