To świetny, komfortowy samochód. Mam porównanie z oplem astrąI i fordem eskortem 98 wiec muszę powiedzieć ze radośc z jazdy, komfort dużo lepszy niz u tych aut. silnik 1.6 nie do zajebania :) fakt auto ma kilka wad. TYLNA BELKA jak juz padnie to jest wydatek rzędu 1tys zł
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pomimo swego przebiegu bez remontu nadal chula jak nówka, troche zaczoł brac olej ale przy 220 tys km i LPG to chyba normalka. auto jest lekkie wiec 90 KM mu wystarcza żeby ruszyć z miejsca, nawet obciążony nie odczuwa braku mocy. Moc dopiero u niego powyżej 3tys obrotów, poniżej 3tys zamula. na Gazie auto bez problemu pomyka 185 a na benzynie niemal zamyka zegar 195 :) przyspieszenie kolo 12 sekund do setki. mocna trójka nieraz zapiszczało na asfalcie:)
4,0
Skrzynia biegów
drążek zmiany biegów troche za długi ale biegi wskakują precyzyjnie,
5,0
Układ jezdny
jak po szynach w zakrętach, tył krótki i leki nie zarzuca (tylna oś samoskrętna). raz scigałem sie w zakrętach z fiatem brawo dużo mocniejszym wiec na prostej mnie doganiał, w zakrętach BRAVO odstawał mocno
Komfort
4,0
Widoczność
raczej ok, niska maska wiec widac wszystko do przodu, boki i tył tez OK
4,0
Ergonomia
bez zarzutu, lusterko prawe sterowane elektrycznie, świetne do parkowania tyłem lub wjazd tyłem do garażu. szyby elektryczne, dobe światła wewnątrz kabiny ( do czytania dla pasażera) fotele bajka. w porównaniu z fordem eskortem czy oplem to róznica klas :)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
w moim coś chyba nawaliło, nie naprawiałem ale nie grzał dobrze zimą. w lecie OK silne nawiewy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca wiecej niz w eskorcie z przodu i napewno wygodniej z tyłu, podłokietnik na tylnej wygodnej kanapie
3,0
Wyciszenie
wyciszenie takie sobie, słychać silnik po 100km/h, ale to przyjemny odgłos. poza tym stuki z zawieszenia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
potrafił spalić sporo gazu z tym że ja zawsze mam dla niego ciężką nogę, na paliwie tez potrzebował,
5,0
Stosunek jakość/cena
auto kupiłem za grosze w niemczech wyjeździłem sie nim 3 lata robiąc 110 tys km i sprzedałem bez straty :) wymiana tylko elementów eksploatacyjnych i raz czujnik obrotów wału. częsci nie takie drogie wiec tu oceniam wysoko
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka pierdułek sie zjebało. regulacja w fotelu (profilowanie pod kręgosłup) światełka podswietlacza na zegarach padały jak muchy, gumy zamieszenia umierają szybko. tłumik tylny wymieniałem 2 razy. teleskopy tylnej klapy - padaczka i te jebane sznurki :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raz urwałem amortyzator tylni, ale to raczej wada amortyzatora a nie samochodu. Nawalił w trasie czujnik obrotów wału, był z tym problem bo w serwisie Citroena długo szukali przyczyny że auto nie może odpalić, na szczescie to tylko pierdoła wiec niezapłaciłem sporo, Przy 220 tys przebiegu poszła tylna belka wiec auto poszło do żyda :) raz w hiszpani mialem tez problem bo do baku z paliwem dostawala sie woda. przyczyną okazało się nieszczelność odpowietrzacza baku paliwa a woda dostawała sie spod kół tylnych :(
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW
[l/100km]