Dobre, niedocenione u nas auto. Bogate wyposażenie, innowacyjne rozwiązania ( przesuwana tylna kanapa, samoskrętna tylna belka - uważana za awaryjną, moim zdaniem mniej kosztowna niż zawieszenie Passata B5).
Przeszkadzać może jedynie pojedyncza wycieraczka i krótka skrzynia biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo 20 lat chodził idealnie. Brak tendencji do brania oleju. Zero wycieków, zachlapań, itp. Dość elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia początkowo wymagała przyzwyczajenia ze względu na to że lekko chodzi, później nie było problemu z wybieraniem biegów. 5 bieg trochę krótki co przeszkadzało na autostradzie
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie ciężko ocenić, ze względu na fakt, iż było do wymiany. Amortyzatory tył były oryginalne( 248 000 km skuteczność na \"trzęsawce\" 28%), przód wymieniany przy 220 000 km. Do wymiany były również wahacze, sworznie oraz łożyska tylej belki (i tak długo wytrzymały). Patent z tylną belką samoskrętną genialny - zaczynał działać przy ok 40-50 km/h. Auto nieco pływało, ale było przewidywalne.
Komfort jazdy był bardzo wysoki - przejazd przez próg zwalniający objawiał się tylko stukiem dobijających amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam zastrzeżeń, cienkie słupki, nie ograniczały pola widzenia.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć - wszystko pod ręką. Przełączniki ok, ciężko się pogubić.. chyba, że całe życie jeździło się tylko niemieckimi autami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa jak na auto z początku lat \'90 dość cicha, brakuje jedynie filtra kabinowego - zdarzało się, że do środka wpadały jakieś śmieci z drzew.
Ogrzewanie idealne, 15 minut w zimie (-12\'C) wystarczy by nagrzać wnętrze.
Klimatyzacji nie stwierdzono.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu sporo, choć mogło by być trochę więcej (mam 195cm wzrostu). Z tyłu brakowało nieco miejsca za mną ale konfiguracja 180cm z przodu 180cm z tyłu dawała poczucie komfortu przestrzennego. Dobrym gadgetem z tyłu był podłokietnik środkowy i przesuwana kanapa.
Całkiem spore fotele - dość sprężyste, nie powodowały zmęczenia. Dobry materiał pomimo przebiegu brak oznak zużycia wnętrza.
4,0
Wyciszenie
Jak na tamte lata wyciszenie dość dobre, moja obecna Laguna (\'99) jest niewiele cichsza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że adekwatnie do silnika i wieku - koło 7,5 litra na 100 km. Przy spokojnej jednostajnej jeździe (90km/h wychodziło nieco poniżej 6 litrów) Ceny części też nie najdroższe, choć drożej niż do Opla/Renault.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę roweru kupiłem auto które przez 2 lata mnie nie zawiodło, jakość wykonania całkiem dobra - nic nie skrzypiało i nie pukało.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o elektrykę to wszytko działało (el.szyby, el. lusterko, cent.zamek na pilota z domykaniem okien, oryginalne radio).
W ciagu 2 lat eksploatacji pękł jeden wężyk z układu chłodzenia - wystarczyła taśma klejąca, żeby zażegnać awarię, wybaczam mu miał 20 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł pomimo wieku i przebiegu (częściowo nieznanego)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW
[l/100km]