Silnik
: W sumie wiele by wymieniać, ale silnik to jest fenomen. Gratulacje dla inżynierów.
5,0
Całokształt
Wszystko razem daje auto, w którym każdy znajdzie coś dla siebie, ekonomię, dużą przestrzeń, wygodę, bezawaryjność... i jeszcze tak można wymieniać i wymieniać...
Wrażenia
5,0
Silnik
Wydaje się, że ruszy z każdego biegu bez zająknięcia. Kiedyś w dużym mieście przez przypadek ruszyłem z 3 i to wyglądało tak, jakby mizerne paliwo było na stacji. Bez trzęsień, grzania czy czegoś takiego.
4,0
Skrzynia biegów
No niestety jedna się zepsuła. Ale to raczej wina kierowcy niż samochodu. Pech, naszczęście część łatwodostępna i wcale nie taka droga. Lekkie problemy z wrzuceniem piątki. Wystarczy puścić sprzęgło, następnie jeszcze raz je nacisnąć i jest ok.
5,0
Układ jezdny
Nie ma co pisać, po prostu miodzio :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wysocy mogą mieć problem, ale jeżeli ktoś nie przekracza 2m to nie będzie miał większych zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
No tu może tylko niskie położenie kierowcy, ale ma to swój urok i jak już się siedzi to jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cieplutko, oj cieplutko. Czasami w lato przeszkadza, ale nie każdy ma klime. Następny ZX będzie już z klimką i będzie miał 5 za wentylację i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe, wiadomo, kiedyś auta z segmentu C nie były duże, ale jest miejsca wystarczająco. W piątkę robiliśmy trasę poonad 500 km i nikt nie narzekał. A były to osoby dorosłe. Z Tyłu raczej osoby do 1,9m wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Cichutko. Nie ma co narzekać. Chociaże autko jest leciwe i nie ma co ukrywać, że są samochody cichsze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najlepszy silnik jaki prowadziłem, elastyczny (w miarę), ekonomiczny i dynamiczny za razem. Idealny dla początkującego kierowcy. Nakłaniam rodziców, żeby pierwsze auta waszych pociech to były ZXy silnikiem 1.6i 88KM.
Spalanie podaję w gazie!
Benzyna to:
Miasto 7-7,5
Maksymalne 8,5 (gaz w podłodze)
Trasa 6-6,5 (raz udało się do 6 dobić)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie wszyscy chcą jeździć Citroenami, więc niech jak wszyscy jeżdżą Golfami. Teraz wiem, że nie ma lepszej opcji niż taka Cytrynka z segmentu C.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew stereotypą to naprawdę niezawodne autka. Zdarzają się drobiazgi, ale naprawdę łatwo je naprawić, nawet u siebie w garażu.
Na początku był duży wkład (ok 1000zł) ale to dlatego, że poprzedni właściciej nie dbał o auto. Ale za ten remoncik samochód się odwdzięczna :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów. I.... koniec:) auto jest niezawodne. Powtarzam raz jeszcze. Skrzynia popsuta przez kierowcę, poprzedniego właściciela zresztą...:/
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW
[l/100km]