Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen ZX Hatchback

dwabulaje, 18 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 137 tys. km
Citroen ZX Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na karoserii, pomimo starczego wieku - 14 lat, nie ma śladu rdzy. Cytrynką jeździ się wspaniale i nie ma z nią większych problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim odczuciu silnik jest elastyczny i jak na 75 koników dobrze sobie radzi, chociaż przy czterech osobach w kabinie mógłby mieć więcej kucyków. Według mnie mankamentem jednostki napędowej jest ręczna regulacja luzu zaworów. Szkoda, że producent nie zastosował zaworów z automatyczną regulacją luzu, co obniżyłoby zapewne o parę decybeli pracę silnika, a także sprawiłoby użytkownikowi mniej kłopotów serwisowych.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów sprawuje się dobrze i nie ma problemów z wymianą oleju (bo się podobno nie wymienia). Dźwignia biegów pracuje lekko, co sprawia czasami wrażenie, że działa mało precyzyjnie, ale i tak nie ma problemów z włączeniem odpowiedniego biegu.
5,0
Układ jezdny
Do układu jezdnego nie mam zastrzeżeń. Autem się po prostu płynie. Nie odczuwa się nierówności terenu, tak jak ma to miejsce w innych markach samochodów. Układ jezdny doskonale tłumi mankamenty nawierzchni, ale przy polskich drogach nie może mieć dłuższej żywotności, a z tym się wiążą większe wydatki na remont, bo dochodzi serwis tylnego zawieszenia. Ale i tak cytrynką się jeździ najwygodniej ! Auto nawet przy większych prędkościach doskonale trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Według mnie widoczność jest doskonała. Przy cofaniu widoczność jest troszkę złudna, ale czujnik cofania załatwiłby sprawę.
5,0
Ergonomia
Ach te siedzenia ! Najwygodniej mi się jeździ cytrynką ! Cała cytrynka jest ergonomiczna !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa rewelacyjnie. Silnik się szybko nagrzewa i już po paruset metrach mamy ciepło w kabinie. Z wentylacją również nie ma większych problemów, chociaż przydałoby się zastosować jakiś filtr powietrza, żeby nie ciągnęło kurzu z zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca z przodu jest bardzo duża, a regulacja przednich foteli - w szerokim zakresie. Drzwi zarówno z przodu jak i z tyłu nie sprawiają trudnośći z wsiadaniem i wysiadaniem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być troszeczkę lepsze, ale jak się włączy radio to jest dobrze. Zapewne, gdyby producent zastosował w silniku zawory z automatyczną regulacją, to w środku i na zewnątrz byłoby parę decybeli mniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części porównywalne z cenami części do innych marek samochodów, a niejednokrotnie nawet tańsze. Chociaż pewne detale mogą zaszokować ceną, ale trzeba dobrze poszukać, to się taniej kupi. Np. cena jednego z węży do układu chłodzenia wynosi 210 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam zastrzeżena co do wewnętrznych bolców ryglujących drzwi - są jednorazowego montażu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo uszkodzenia jednego z węży w układzie chłodzenia i wycieku prawie całego płynu chłodniczego cytrynka dowiozła mnie do domu z dystansu 15 km.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen ZX Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,50 zł
8,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen ZX Hatchback