Zawieszenie
: Prowadzenie tego auta to bajka na trasie można się miło bawić z jakimiś kozakami z tuningowanymi golfami :D
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z gaźnikiem zrywny i dynamiczny na ta masę ok.960kg, śmiało poradzi sobie z golf3 1,4 i 1,6 vectra A 1,6, czy octavia 1,4 1,6(75KM). Jest już dość słyszalny powyżej 3tys obrotów. Na zimnym pali na dotyk, jak ciepły postoi z 1h to trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem, ale tak już jego urok nawet w instrukcji jest tak napisane. Jeśli regularnie wszystko wymieniamy to nie będzie problemów żadnych śmiało przehula wiele miłych km :).
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi dobrze jest dość precyzyjna. PSA nie przewiduje do tej skrzyni wymian, ale warto co 100tys wymienić sobie ten olej kosztów dużych nie ma bo to tylko 50zł 2l Shell, a wsio na zdrowie dla naszych cytrynek. Dość chyba szybko pada synchronizator i trzeba wolniej i na niższych obrotach wrzucać 2bieg, krótko da się z tym żyć i przyzwyczaić, w końcu to nie jest auto sportowe :P
5,0
Układ jezdny
Pasywnie skrętna tylna belka po prostu cud, przed zakrętem lekko puszczasz nogę z gazu gdy wejdziesz w zakręt zaraz gaz w podłogę i lecisz jak po szynach ;). Jeśli dbamy o nią to koszta utrzymania nie muszą być straszne, zaś jeśli nie dbamy to po 160tys słyszymy różne dźwięki z niej, a kółka stoją tak / to koszt regeneracji ok. 700-800zł i przez kolejne 160tys spokój :)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma co zarzucić mamy 3lusterka 8szyb wsio widać :)
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wszystko co ważne pod ręką nie trzeba nigdzie daleko szukać, wszystko jest jasne i czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W gaźniku nie wiem jak w innych to po prostu bajer 2-3min jazdy zimą, a w aucie już leci ciepłe powietrze :D
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko zależy od wzrostu myślę ze przy 190cm wzrostu jest jeszcze dobrze jedynie za kierowcą wtedy trochę ciężej usiąść. Ale przy przeciętnie wzroście 180-185cm wszyscy mają dość miejsca. Na tylnej kanapie 3osoby się zmieszczą i nie zahaczą głową o podsufitkę, ale we 2 najwygodniej jeszcze z podłokietnikiem na środku :)
4,0
Wyciszenie
1,4 to nie jest duży silnik, więc słychać co nie co, powyżej 3tys obrotów dość znacznie go słyszymy, gdzieś przy 110-120km/h można usłyszeć gwizdanie lusterek :P
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moc do spalania jest naprawdę rewelacyjna i nie ma sensu gazować takich aut, jak to niektórzy nawet seicento zagazują, nie wiem co tacy ludzie w ogóle sobie czają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super, bardziej się opłaca niż kupić zajeżdżonego golf, który był już z kilka razy malowany, a w dodatku jego wyposażenie w tańszych opcjach ogranicza się do wspomagania i szyberdachu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 11lat eksploatacji tego auta na polskich drogach wymieniłem jedynie dopiero drugi raz klocki hamulcowe, serwo hamulców i przewód doprowadzający płyn hamulcowy, no i tyle, a reszta to części eksploatacyjne jak płyny filtry oleje etc.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie, moja cytrynka nie odmówiła mi jakoś kompletnie. Można powiedzieć, że bywa z nią jak z kobietą czasem ma swój humor, lecz zawsze da się ją przekonać do współpracy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]