Polecam ten samochód rodzinie lub lubiącej spokojną jazdę osobie o niewielkich zasobach na eksploatację auta - mała pojemność ma swoje dobre strony !.
Atutem tego auta jest naprawdę duże i wygodne nadwozie i obszerny bagażnik, dobry w mieści i sprawdzony w trasach w sumie warto go mieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.1 pojemności i 60 KM - oszczędny, ekonomiczny a jednocześnie dynamiczny silnik, może nie do rajdowania ale do jazdy miejskiej idealny.
4,0
Skrzynia biegów
nie ma żadnych problemów, przełożenia bardzo dobrane do małej pojemności silnika, czasami przy zmianie biegu na wyższy lekki opór i nic poza tym
4,0
Układ jezdny
komfort jazdy w citroenie to podstawa i mocna strona tej marki, ale na naszych dziurach wysiada nawet poduszkowiec
Komfort
5,0
Widoczność
według mnie bez zarzutu
5,0
Ergonomia
nawet przy długich trasach z samochodu wysiada się w dobrej formie, wiem coś na ten temat bo pokonałem maluchem odcinek z Warszawy do Hamar (120 km za Oslo) z przerwą na prom
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, ale miałem kłopoty z naprawą wentylatora - dobra rada ! - omijajcie serwis HIT-CAR na ul. Górczewskiej szerokim łukiem, to cwaniaki i naciągacze ! mam na to dowody.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygodnie ,komfortowo, szeroko nawet dla grubasów, może trochę przesadzam , ale lubię mój samochód
4,0
Wyciszenie
może nie ideał , ale mieści się w normie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód tani w eksploatacji - trasa 5,56 l/100 km przy 90-120km/h ; miasto ok.8,5 l/ 100 km w korkach ! i przy krótkich odcinkach. Ostatni przegląd po 90 tyś zrobiłem nie w serwisie - w kieszeni 700,00 zł i zrobione dwa razy tyle co w serwisie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując ZX np. z Xantią z tego samego rocznika mamy to samo za 4-5 tyś taniej. ZX jest samochodem niedocenianym na naszym rynku, polecam ostatnie produkowane modele z 1997/98 roku
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie odbiega od normy jak na prawie 6 lat jazdy, jeśli coś wysiada to elektryka, mechanicznie dużo lepiej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w normie - ostatnie mrozy i benzyna na lipnej stacji kosztowały mnie ok. 800,00 zł - sonda lambda i wizyta w serwisie citroena a póżniej boscha, ale teraz zupełnie inne auto