W sumie Xsara to samochód warty zainteresowania. Prezentuje średni poziom w każdej kategorii, awaryjność jest na przyzwoitym poziomie. Samochód ładnie się prezentuje, wnętrze jest przytulne i ergonomiczne. Sporą zaletą jest brak zainteresowania złodziei.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,9D jest poprawny, pracuje jak każdy zwykły diesel, trochę jednak nie radzi sobie z masą kombi. Przyspieszenie nie jest porywające, podczas wyprzedzania elastyczność też nie jest naszym sprzymierzeńcem. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem i bezawaryjnością wynikającą z prostej konstrukcji. Polecam osobom które ponad osiągi cenią bezawaryjność i ekonomię eksploatacji.
3,0
Skrzynia biegów
Tak samo jak silnik skrzynia biegów pracuje na przeciętnym poziomie. Czasami zdarzają się kłopoty z wrzuceniem wstecznego, ale ta przypadłość trapi wiele innych samochodów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie Xsary nastawione jest na komfort, stąd też jest względnie miękkie. Nie nadaje się do szybkiego pokonywania zakrętów, jednak docenimy je pokonując długą trasę za dobre tłumienie nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność podobna jak we wszystkich współcześnie stylizowanych samochodach. Opadający przód utrudnia wyczucie samochodu, przeszkadzają też szerokie przednie słupki, ale tak ma większość obecnie produkowanych samochodów. Pole widzenia na boki i do tyłu bez zarzutów.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem wnętrze zaprojektowano doskonale. Ładna deska rozdzielcza, wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, schowki w podłokietnikach spotykane chyba tylko w Xsarach. Dyskusyjne może być umieszczenie przełączników podnoszenia szyb na panelu środkowym, jednak mi takie rozwiązanie bardzo odpowiada.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czterostopniowa dmuchawa skutecznie ogrzewa wnętze. Pierwszy, najczęściej wykorzystywany bieg jest praktycznie niesłyszalny. Jedynie klimatyzacja jest trochę zbyt mało efektywna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód oferuje sporo przestrzeni i bardzo duży bagażnik. Jedynie przy mocno odsuniętych, przednich fotelach ilość miejsca na nogi pasażerów z tyłu się kurczy, ale to tylko klasa kompakt, więc nie można oczekiwać cudów.
5,0
Wyciszenie
Jak na francuski samochód przystało we wnętrzu panuje cisza. Silnik jest dobrze wyciszony, zawieszenie również.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa plasuje się na przyzwoitym poziomie. W prostym silniku 1,9D praktycznie nie ma się co zepsuć, nie ma turbiny, koła dwumasowego ani filtra cząstek stałych których naprawa jest horrendalnie droga.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o lepszy stosunek ceny do jakości samochodu. Za przystępną cenę możemy kupić młody samochód, o przemyślanej konstrukcji, bogato wyposażony. Większość Xsar posiada ABS, cztery poduszki, klimatyzację, pełna elektrykę, co w tej klasie cenowej nie jest wcale takie oczywiste. Auto nie sprawia kłopotu użytkownikowi, usterkowość jest na poziomie do przyjęcia, koszty napraw i użytkowania nie przysparzają o ból głowy, jeżeli znajdziemy bezwypadkowy samochód na pewno nie będziemy mieli kłopotów z korozją. Jedyna wada to postępująca utrata wartości z którą trzeba się liczyć, jednak rekompensuje to niska cena zakupu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku moje auto trochę grymasiło, jednak była to wina zaniedbań poprzedniego właściciela. Musiałem naprawić zepsutą klimatyzację, poprawić mocowanie koła pasowego paska wielorowkowego i naprawaić czujnik poziomu paliwa. Po usunięciu tych usterek samochód sprawuje się bardzo dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna awaria samochodu to zepsuty immobiliser, jednak to typowa przypadłość \"francuzów\". W każdym z trzech który miałem wystapił po czasie ten sam problem. Wycięcie immobilisera rozwiązuje jego problem na wieki wieków.
Generalnie elektryka to nie najmocniejsza strona Xsary. Przy zakupie warto również zweryfikować stan tylnej belki bo jej naprawa może sporo kosztować.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 71KM 52kW
[l/100km]