Układ elektryczny
: malo co zwiazanego z elektryka w nim dziala poprawnie, ale jezdzi
3,0
Całokształt
auto przeznaczone do jazdy w niedziele na dzialke, badz do pracy codziennie. Srednio dynamiczne, lecz zaskakujaco wygodne i bezpieczne wozidło
Wrażenia
4,0
Silnik
W moim egzemplarzu silnik jest praktycznie bezawaryjny, czego by sie mu nie zrobilo i jakby sie go nie piłowało to on to przezyje. Niestety ponizej 2tys obrotow silnik strasznie muli, nie ma sily jechac. Jezeli jednak wkreci sie powyzej 3tys to idzie jak wsciekly. Kolejnym mankamentem jest pedal gazu, wydaje mi sie ze za kazdym razem jak do niego wsiadam to inaczej auto reaguje na dodanie gazu. Ogolnie silnik przyzwoity i jezdzacy, czasami nawet da frajde.
2,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza dziwnie, ciezko, drazek luzno lata. Wrzucenie wstecznego wymaga niezlego obycia z samochodem. Sprzeglo bierze gumowo, sprawia wrazenie jakby sie konczylo mimo ze tak nie jest. Plynna zmiana biegow wymaga nieziemskiej wprawy a powoduje to silnik ktory roznie reaguje na gaz za kazdym razem jak sie do niego wsiadzie
4,0
Układ jezdny
wszystko jest zestrojone prawidlowo. Zawieszenie miekkie, choc na nierownej nawierzchni jest glosno w aucie. W zakretach naprawde czuc ze xsara byla rajdowym samochodem, bardzo ciasno i plynnie miesci sie w zakretach przy calkiem sporej predkosci
5,0
Karoseria
Jest pieknie, lakier sie prezentuje pieknie na kazdej xsarze. Auto ocynkowane czyli rdza go nie bierze. Gorzej pod spodem, uklad wydechowy dosc szybko rdzewieje i zdazylo mi sie ze zacisk laczacy tlumik koncowy z rura zerdzewial i pekl, przez co rura odpadla i szurala po ziemi. Udalo sie to naprawic tanim lacznikiem do wydechu za 30zl jednak od tamtej pory wydech trzeszczy. Jednakze mowa tu o karoserii ktora zyskuje ode mnie naprawde wysoka ocene, nie ma sie do czego przyczepic
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc do przodu i na boki jest swietna. Do tylu niestety progi C zaslaniaja calkiem spora czesc widocznosci
5,0
Ergonomia
chyba nigdy nie siedzialem w tak wygodnych samochodach jak citroeny. Naprawde francuzi sie postarali i fotele sa mieciutkie i wygodne. Jest w tym aucie calkiem sporo miejsca, a panel nawiewow jest prosty i intuicyjny w obsludze
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zime auto bardzo dobrze sie ogrzewa w srodku. Klima jednakze slabo chlodzi w lato przez co idzie sie spocic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jest naprawde wygodnie i obszernie jak na takie male auto. z tylu natomiast jest mniej miejsca, szczegolnie jak siedzi z przodu wysoka osoba ktora odsunie fotel do tylu. Na szczescie bagaznik jest ogromny kosztem miejsca z tylu. 500 litrow w takim aucie to dla mnie bomba
2,0
Wyciszenie
Niby lepiej niz jakby miala byc sama blacha, aczkolwiek na wybojach zawieszenie jest glosne i lomocze w srodku. Na autostradzie jazda powyzej 110kmh dluzej niz 2 godziny wiaze sie z czesciowa utrata sluchu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
psuja sie w nim co chwile jakies pierdoly, ale nie naprawiam ich bo nie ma to dla mnie sensu. Nie pali za duzo ale po miescie 9 litrow to i tak sporo jak na 1.6. W trasie natomiast jest zaskakujaco dobrze. Przy agresywnej jezdzie i ciaglym wyprzedzaniu bez problemu spalanie nie przekracza 7 litrow
4,0
Stosunek jakość/cena
auto nie jest drogie i tez nie wiele sie za ta cene otrzymuje, aczkolwiek mysle ze warto kupic ten samochod z samego wzgledu na silnik, z ktorym nie mam zadnych problemow
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW
[l/100km]