Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Kombi

Mr__Z, 10 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara II Kombi 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Blacha ocynk! To jest to! Auto z 2001 roku i grama rdzy nie ma, a nie zawsze stoi w garażu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wyrobiony bolec w skrzyni biegów
Zawieszenie : Wylanie amortyzatora skutkowało wymianą tulei, drązków etc.
Inne : Citroen - drogie części.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto wypada dobrze lecz nie doskonale. Pod względem ekonomiczności - bajka jak na auto takich gabarytów i 110 koni. Reszta wypada troche gorzej z racji na to że to francuz. Ale największy plus tego auta to blacha OCYNK!
Wrażenia
4,0
Silnik
U mnie jest 110 konny 1.6 16V zasilany PL i LPG, jak na auto w kombi idzie jak coupe :D
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia do ****, coś poprzedni właściciel chyba zbyt rajdowo wrzucał biegi co poskutkowało wyrobieniem jakiegoś bolca w skrzyni biegów przez co drążek zmiany biegów lata w koło. Oczywiście biegi normalnie wchodzą, ale jest to dosyć denerwujące, bo przy chwycie za drążek ma się wrażenie że on w ogóle nie jest połączony ze skrzynią. Ale idzie się przyzwyczaić. Mechanik mówi że to jakiś bolec w skrzyni, ale nie robie tego bo nie będę ekstra wyciągał skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny nawet bardzo precyzyjny ale do czasu uszkodzenia (zużycia) maglownicy dzięki naszym pięknym polskim drogom. Wystarczą lekkie luzy i auto jedzie jak chce. Co do zawieszenia amortyzator lekko popuszczał olej, nie miałem kiedy wymienić i jeździłem tak miesiąc - skutek był taki że wysrały się wszystkie wahacze, końcówki drążków, tulejki ze strony uszkodzonego amora. Także radzę wymienić od razu bo potem koszta podwójne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak na kombi dobra, przestronne wnętrze, duże szyby, lusterka dobrze rozmieszczone i spore. Parkowanie nawet po ciemku i w ciasnym miejscu bezproblemowe.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką, lecz na początku nie mogłem się przyzwyczaić do sterowania szybami z konsoli środkowej. Na dodatek sterowanie radiem z kierownicy co też umila jazdę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersje z klimą manualną jednostrefową i powiem tak, nie jest mega zimno, ale w zupełności mi wystarcza. W gorące dni szybko się schładza i da się przelecieć nawet długą trasę w największe upały bez męczącego gorąca. W zimie nagrzewa się mega szybko, wkurzają mnie tylko parujące się szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku, podróżowanie w 5 osób z bagażem nie stanowi najmniejszego problemu. Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca. Co do pakowności to przewoziłem dużą pralkę i inne duże rzeczy przy przeprowadzce i auto zdało egzamin. Fotele miękkie wygodne jak to we francuzach.
4,0
Wyciszenie
Co do wyciszenia to kiedyś auto było tak jakby cichsze. Ostatnio coś mi gwizda (powietrze) z drzwi kierowcy, ale obstawiam że to wina uszczelki. Poza tym nawet przy większych prędkościach można swobodnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu to już niestety nie wypada za dobrze. Odkąd go mam (grudzien 2012) wymieniłem całe zawieszenie z przodu łącznie z tależykami, wszystkie tulejki, łączniki staba, gumy staba, regeneracja maglownicy, drażki kierownicze z końcówkami, wydech koncowy, łożyska w przednich kołach, kompletny rozrząd, cąłą instalacje gazową bo stara miala 10 lat, cewkę zaponową za bagatela prawie 600zł i inne pierdółki o których pewnie zapomnialem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za auto dałem stosunkowo nie dużo,a co najśmieszniejsze zawsze mówiłem że nigdy nie kupie citroena, a kupiłem bo potrzebowałem auta na już a wybór był mały. Fajne auto ale jak się coś zaczyna psuć to jest to efekt domina, leci jedno po drugim. Ale to złośliwość rzeczy martwych, i zate pieniądze co włożyłem w naprawy to bym kupił drugie auto :) (sam gaz to 2500zł)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek zgubiłem znaczek z maski bo odpadł na wybojach polskich dróg.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A z poważniejszych to wspomniana regeneracja maglownicy (koszt 700zł z wyjęciem i włożeniem), wymiana całej instalki LPG, całego zawieszenia przód.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Kombi 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,3
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Kombi