Układ elektryczny
: Usterki radia, pękające przewody w drzwiach, usterki nawiewu
Silnik
: Pękające mocowania pokrywy silnika
4,0
Całokształt
W swojej cenie bardzo dobry wybór. Największymi zaletami są oszczędny i bezawaryjny silnik oraz karoseria odporna na rdze. Jeździłem z obdartym progiem do gołej blachy przez 4 lata i 0 rdzy. Na dodatek te auta są naprawdę nieźle wyposażone. Chyba najbardziej niedoceniane auto z tych czasów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja HDi 90KM jest rozsądnym wyborem. Brakuje mu trochę mocy, choć nie można powiedzieć o nim, że jest zawali drogą. Da się nim wyprzedzać, choć przeszkadza turbo dziura i nieliniowa charakterystyka mocy. Jedna poważna awaria przy 220 000 km - zatarta pompa wtryskowa. Winne polskie paliwo. Wtryski przeżyły mimo przewodów paliwowych wypełnionych opiłkami. Zalety to zwykłe sprzęgło, turbina bez zmiennej geometrii no i wyjątkowo mało elektroniki jak na CR.
3,0
Skrzynia biegów
Jak to określił Clarkson z TG - zmiana biegów w francuskim samochodzie to jak grzebanie patykiem w g****e ;) Mało precyzyjna, długi skok, często nie można wbić wstecznego. Wyrabiają się połączenia ze skrzynią co dodatkowo pogarsza sprawę. Za to jest trwała. Sprzęgło wytrzymało u mnie 250 000km, kiedy to skończył się docisk.
4,0
Układ jezdny
Naprawdę daje rade. Gdy by tylko układ kierowniczy był tylko bardziej precyzyjny (no i tak wielka kierownica!). Jest zdecydowanie dostosowane do komfortowej jazdy, trochę buja przy gwałtownych manewrach. Potrafi dać frajdę w zakrętach. Samochód ma tylne koła skrętne o czym wie nie wiele osób.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabo - szerokie słupki C i mała tylna szyba. Zewnętrzne lusterka duże bez zastrzeżeń. Słupki A nie są bardzo szerokie.
4,0
Ergonomia
Na te lata jest niezły. Brakuje uchwytów na kubki. Dziwnie umiejscowione sterowanie szyb - na konsoli środkowej. Dobre materiały, w dużej części miękkie. Dobrze znoszą upływający czas. Naprawdę niezłe fotele w wersjach VTS/Exclusive. Świetne trzymanie boczne, regulacja lędźwiowa i wysokość fotela również dla pasażera. Dużo lampek z tyłu, z przodu chyba z 3(w tym do czytania) + w osłonach słonecznych. Wygodny pilot sterowania radiem pod kierownicą - intuicyjny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było by wyżej ale szwankuje klima - nieszczelność w układzie i ostatnio przerywana praca. Jeżeli wszystko jest sprawne to wentylacja jest świetna. Zimą szybko osusza szyby, a klima chłodzi błyskawicznie. Regulacja półautomatyczna daje radę. Auto długo się nagrzewa przez wysoką wydajność silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży i ustawny bagażnik(nawet na dzisiejsze standardy). Kierowca nawet wysoki znajdzie miejsce dla siebie. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Ciasno rozstawione pedały. Z tyłu miejsca na dwie dorosłe osoby. Trochę mało miejsca na głowę. Stopy ok, na długość jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest naprawdę dobrze powyżej zaczyna robić się głośno, ale nie na tyle, żeby nie dało się rozmawiać czy słuchać radia. Na pewno prędkości autostradowe nie męczą. Silnik zaskakuje kulturą pracy - bardziej słyszalny jest szum powietrza i kół. Powyżej 3300 obrotów dużo głośniej i mało przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km mówi wszystko. W trasie mimo 3 pasażerów, bagaży podróżując 100-110 km/h poniżej 4,5l. Autostrada 130-140km/h 6l. W mieście udaje mi się nie przekraczać 6,5l mimo dynamicznej jazdy ale dużo hamuje biegami i jeżdżę na optymalnych obrotach. Mojej siostrze za to potrafi spalić 8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze świetne auto. Naprawy nie są drogi i dotyczą w większości części eksploatacyjnych. Należy bardzo rozsądnie kupować diesela. Są one trwałe, nie zawodne i oszczędne ale mają duże przebiegi przez co auto będzie wymagało dużego wkładu. Najlepszym wyborem bo najpewniejszym będzie benzyna 1.6 16V.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z radiem, pękające przewody w drzwiach, szalejący nawiew. Powyżej 200 000 km zaczynają trzaskać plastiki, zwłaszcza zimą. Przepuszczający EGR(można zaślepić), zapowietrzenia listwy CR. Mam duży przebieg przez co pojawiają się usterki z tym związane.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw zatarta pompa wtryskowa - złej jakości paliwo. Nieszczelność w serwie hamulca.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]