Silnik
: 2.0 HDI to dobry kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: czujnik tempomatu , czujnik zamykania szyby kierowcy
3,0
Całokształt
Auto sprawuje się dobrze a opinia o awaryjności francuzów chyba jest przesadzona.
W porównaniu do mojego poprzedniego auta Volvo V70 to Xsara jest niezawodna i tania w eksploatacji ale odnosząc sie do nastoletniej Mazdy (którą tez posiadam) to już nie jest tak różowo.
Jakość wykonania i niezawodność przeciętna , zaskakuje niski poziom cen części zamiennych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przejechanie w/g licznika 191 tyś działa bez zarzutu a ile ma naprawdę to tylko handlarz wie ;)
3,0
Skrzynia biegów
Biegi zmieniają się w marę płynnie, czasem haczy wsteczny. W porównaniu do Berlingo II jest o niebo lepiej.
3,0
Układ jezdny
Jest miękko i tak ma być.
Agresywna jazda jest możliwa ale auto woli spokojniejszy styl jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
Poza widokiem do tyłu jest ok.
3,0
Ergonomia
Z wyjątkiem sterowania przednimi szybami wszystko na miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dobrze, w zimie szybciej się nagrzewa niż Berlingo które też mam ale daleko mu do T4 ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest ok , dla przeciętnej rodziny starczy miejsca
4,0
Wyciszenie
W moim poprzednim Volvo było lepiej ale Xsara to inna liga.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy mojej jeździe raczej dynamicznej spala ok 6,5 w trasie.
Miasto nie wiem , głownie śmigam po trasach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to mój kolejny citroen (po Berlingo) i jak na razie się nie zawiodłem.
Szukałem 1,9D taki osiłek do pracy ale niestety z kilmą i tempomatem nie robili więc wybrałem 2.0 HDI 90 , bez dwumasy i FAP\'a.
Wybór był trafny.
Kupiłem auto z roku 2004 za cenę wyższą niż przeciętna z allegro i poza drobiazgami sprawuje się dobrze.
Co dziennie robi pomiędzy 150 a 300 km i jak na razie nie mogę narzekać.
Za takie same pieniądze miałbym wątpliwej przeszłości japońca albo Niemca.
Zamiast kombinowanych aut niemieckich czy japońskich wolę pewnego francuza.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie (odpukać) psują się drobiazgi.
Wymieniałem czujnik od tempomatu przy pedale sprzęgła w ASO cena 250 zł.
Szwankuje elektryczna szyba kierowcy.
A po za tym swożenie , łączniki, tarcze tył i klocki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem mim dopiero 20 tyś i jak na razie nic.
Zobaczymy jak będzie dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]