Doskonały model. Jeden z najbardziej udanych w dziejach Citroena. Dopracowany i wychuchany. Zwłaszcza ostatnie lata produkcji przodują w bezawaryjności. Trochę się starzeje- połączenie płyty podłogowej 306 z nowszymi rozwiązaniami, nie czyni go nowatorskim.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jako silnik wogóle dostałby 4, ale wśród diesli jest naprawdę niesamowity. Dobre przyspieszenie, elastyczność, elegancki dzwięk snopowiązałki:). Bardzo miłe odczucia z używania.
3,0
Skrzynia biegów
Hacząca jedynka, głośna i siłowa praca wstecznego, zestrojenie innych przyzwoite, nieczytelne "wrzucenie"
4,0
Układ jezdny
Impreza WRC to to nie jest, ale jak na klasę kompakt, to klasa sama w sobie:). Dobrze zestrojony, miękki, odporny na dziury.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu katastrofa- mała szyba ograniczona dodatkowo wspinającym się "kufrem", oraz pokrywa bagażnika ograniczająca widoczność, ponadto małe lusterka boczne, nie większe od Tico. Przednia szyba zadawalająca, boczne słupki w miarę nie przeszkadzają.
5,0
Ergonomia
Trochę jest już stary jeżeli chodzi o rozwiązania i dostępne opcje, ale mimo wszystko jest doskonale zaprojektowany. Krytykowane przyciski elektrycznych szyb (za umieszczenie na środku kokpitu), okazują się bardzo wygodne, jeżeli chce się regulować okno kierowcy (nie trzeba odrywać ręki lewej ani łokcia, a prawa i tak krąży w pobliżu przy lewarku, pilocie do radia i klimie). Dużo przemyślanych schowków także dobrze rozplanowany bagażnik. Koło zapasowe to jedyne kretyńskie udoskonalenie- w siatce pod podłogą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze działajaca nagrzewnica oraz klimatyzacja, wydajna wentylacja, wszystko jak trzeba.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, choć na szerokość może być gorzej. Z tyłu, niektóre samochody klasy B mają tyle samo. Czyli żadna rewelacja. Ale to efekt pojemnego bagażnika
5,0
Wyciszenie
Absolutne- nawet jechałem do serwisu żeby sprawdzili klakson bo go w środku prawie nie słyszałem:). W trasie zupełnie nie męczy nawet po 12 godzinach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wącha a nie pali:), można dodać gazu a nie odczuje się tego specjalnie przy stacji, Na trasie potrafi się odwdzięczyć za brak męczenia- prawie 1200 na jednym baku!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę dostajecie samochód z rewelacyjnym silnikiem, bogatym wyposażeniem, ładnym wyglądem. Nie ma lepszego układu w cenie do 30 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bardzo dobrze. Trochę skrzypi już fotel i czasami gdzieś jakiś plastik. Aha no i naprawiali przekłamujący wskaźnik paliwa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awarii
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]