Karoseria
: Blacha ocynk, w miarę nowoczesny wygląd jak na 12latka, komfort jazdy, wygodne fotele, dobre prowadzenie i właściwości układu jezdnego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tylna belka
Inne
: drobne problemy z pompą paliwa
4,0
Całokształt
Xsarcię oceniam na mocne 4 z +. Kupiłem auto w stanie pozostawiającym wiele do życzenia, ale przy odrobinie pracy i przeprowadzeniu wielu usprawnień min. regeneracja tylnej belki + amortyzatory tył, przednie zawieszenie (łączniki stabilizatora, tuleje na wahaczach, końcówki drążków) można być zadowolonym z 12-letniego auta. Zawieszenie jak w każdym samochodzie zużywa się na naszych drogach dość szybko. Jak dbamy tak mamy.
Jednak podsumowując rocznik 2002 1.9D w wersji wyposażenia podstawowej nie opłaca się dać więcej niż 4tys z uwagi na fakt iż czeka nas prawdopodobnie wyżej wspomniana regeneracja zawieszenia tył i przód. Przy 190 000 przebiegu jak tył zaczyna skakać właściciele pozbywają się swoich aut.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka 1.9D wolnossący - ostatni wyprodukowany diesel w Europie bez "bajerów". Trochę słaby jak na masę Xsary, ale plusem jest spalanie i nieproblematyczna obsługa (bezawaryjność) silnika. Regulacje luzu zaworowego w modelach DW8 - najlepiej zlecić mechanikowi podczas wymiany rozrządu bo jest to dość czasochłonne i skomplikowane zadanie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutów, problem czasem sprawia bieg wsteczny. Wszystko zależy kto i jak mechanizm użytkuje. Dla własnego większego komfortu polecam wymienić tuleje w skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, pewnie wchodzi w zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Na minus widoczność do tyłu. Jednak w hatchbacku "dupcia" jest trochę wyżej i tylna ółka znacznie ogranicza widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
W końcu to 1.9 D wolnossący, więc charakterystyczny "klekot" jest - kulturą pracy nie powala jak np HDI
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W aucie standardowe wymiany jakie zostały dokonane to: rozrząd + pompa, Tarcze+ klocki, przewody hamulcowe 8m i korektor siły hamowania, filtry +olej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dałem "przeciętnie" ponieważ mój egzempalrz był mocno wyeksploatowany, ponieważ koszta jakie musiałem ponieśc przekroczyły wartość zakupu. Myślę, że dla kogoś komu uda się znaleźć model w dobrym stanie nie powinien narzekać. Spalanie mojej Xsarci w przedziale 5- 5,8l na 100 przy jeździe max 100-110km/h.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe problemy z centralnymi zamkami, drobne usterki elektroniki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 71KM 52kW
[l/100km]