Jak dla mnie - bomba! Silnik bardzo żwawy, bez słabych stron, zawias twardy, ale komfortowy, a przede wszystkim bardzo pewny. Fotele superwygodne, cicho, przyjemnie, a w razie czego szybciej niż BMW 320 (mam przestawiony komputer wtryskowy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Po oczipowaniu silnik pozbawiony jest złych stron. Przed - troche wolna reakcja na gaz poniżej 2000 obr/min. Kultura pracy wzorowa, elastyczność dobra. 0-100 km/h w tej chwili w niecałe 9,5 sekundy.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, choć do precyzji nowego Passata trochę brakuje. Zestopniowanie dobrze dobrane do mocy i elastyczności ( dwójka max do niecałych 100 km/h, trójka do ok. 135 km/h).
4,0
Układ jezdny
B.d. układ kierowniczy. Ogólnie udane połączenie komfortu z twardością i przyczepnością w zakrętach. Nie przechyla się tak jak typowy francuz. Poza tym - tak jak w przednim napędzie - w zakręcie z mocnym gazem lekko wyrzuca przód na zewn., a w zakręcie z odpuszczeniem gazu ucieka tył - ale to wszystko przy ekstremalnych prędkościach. Ogólnie bardzo pewne zawieszenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Patrzę do tyłu i widzę ... ... wnętrze samochodu. Ale za to doskonałe lusterka.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków - kwestia przyzwyczajenia. Natomiast VTS ma najlepsze i najwygodniejsze fotele kubełkowe,w jakich siedziałem!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowanie przedniej szyby, to kwestia kilkunastu sekund. Klima działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, odrobinę niewygodne wsiadanie do tyłu, ale w porównaniu z Corsą B, to pestka...
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę auta - rewelacja. Powyżej 170km/h silnik daje o sobie znać coraz głośniej, ale nie natarczywie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto - ok. 10 l/100km, trasa 6,5 do 8,5 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Wspaniałe, pewne, dobrze wykonane auto, za niewielkie pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Migała kontrolka od airbagu, ale po wymianie przekaźnika efekt znikł.