Jeżdżę moją Xsarą równo rok. Generalnie, gdybym miał dziś kupować samochód klasy niższej średniej ponownie kupiłbym Xsarę. Wcześniej wahałem się, czy nie kupić Fucusa, ale musiałbym zdecydować się na hatchbacka lub sedana. A Xsara ma zalety obu:duży bagażnik i świetny do niego dostęp. Z kolei Astra II była droższa a Octavia nie miała dobrych i tanich silników. Wnętrze trochę trąci myszką, ale jest przyjemne. Zewnętrzne kształty przyjemne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dwa oblicza: delikatnie traktowany i przy niskich obrotach mało pali. Ale gdy się go wkręci powyżej 3tyś. jest całkiem zrywny. Niestety ma jedną wadę. Zimny dławi się na chwilkę po przejechaniu kilkudziesięciu mertów. Facet w Citroen Polska powiedział, że u niego też tak jest... Może ktoś wie, co to jest i czy da się z tym coś zrobić - proszę o mail.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie OK., choć dwójka mogłaby być o niższym(?) przełożeniu, bo gdy się toczę i przyśpieszam (jak wiadomo jedynka jest tylko do ruszania i ciężko ją wrzucić, jak się nie stoi) to silnik strasznie dudni (za niskie obroty).
4,0
Układ jezdny
Och, ta miękkość. Ale na zakrętach czuć jakby miał uciekać tył...
Komfort
4,0
Widoczność
Jakie nadwozie taka widoczność... Ja zamontowałem sobie czujnik cofania. Ale za to ma śliczną „dupeczkę”. Przód trzeba wyczuć.
4,0
Ergonomia
Pała za przełączanie obieg zamknięty/zewnętrzny – pokrętłem! Przyciski sterowania szyb w konsoli... miałem takie w Punto, więc aż tak bardzo nie cierpię. Klakson mam już w NORMALNYM miejscu J. Ale te zamykane schowki w drzwiach!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż, mam klimę, więc nie mam problemów, ale bez to szyby ostro parują! Klima jest the best, schładza po minutce, focus jest daaaleko w tyle! Ciepło też się robi w miarę szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż, to limuzyna, więc z tyłu siłą rzeczy jest nisko. Ale za tu sporo miejsca na nogi! Brak mi regulacji lędźwi, przednie fotele dobrze wyprofilowane!
5,0
Wyciszenie
Cicho. Pewnie też dzięki uszczelkom w drzwiach, które dodatkowo zapobiegają brudzeniu progów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No jak na taki silnik i za taką mocą jest super! Klima żre minimalne ilości (bardziej odczuwalny jest spadek mocy). Po mieście <8, trasa do 120km/h <6. Choć jak się depnie, to oczywiście potrafi spalić swoje... Komputer całkiem dokładny. Niektóre serwisy mają chore ceny, ale można znaleźć w miarę tani i autoryzowany serwis. I pozwolą patrzeć, co przy nim robią, co w „molochach” jest niemożliwe!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście najlepsza, bo bym kupił co innego J. I wyposażenie wersji Prestige - rewelacyjne!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczą hamulce, szlifowali mi już dwa razy, nie pomogło. Odpuściłem, bo mi je by całkiem zdarli. Potem musieli podciągać ręczny. Bywa, że coś w klimie zaczyna głośniej warczeć, ale na pewno nie sprzęgło klimy, bo je wymienili i nadal warczy. Bałwany, wymienili dobrą część. A teraz mówią, że oni nic nie słyszą... Ale jaja. Padł włącznik świateł cofania (w skrzyni biegów). Podobno pech. Troszkę coś trzeszczy w środku, ale na to byłem przygotowany, bo to w końcu samochód z ’96r.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. I niech tak pozostanie. Ale na wszelki wypadek wykupiłem dodatkową gwarancję. Rany, ile to kosztuje, ale to cena spokoju...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW
[l/100km]