Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Pawel N, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto dosyć głośne w środku
Układ elektryczny : Czasami zamki centralne się zawieszają
Zawieszenie : To nie wina CItroena, tylko dróg
4,0
Całokształt
Dla mnie najważniejszą cechą samochodów jest ekonomiczność jazdy i bezawaryjność. Auto kupione w salonie PL, bez wypadku, oryginalny przebieg, naprawy w ASO. Zacznę od tego, że np. musiałem zrobić regenerację belki, przy przebiegu 170 tyś. bo już wstyd było patrzyć na to, ale nie mogę uznać tego za wadę, miałem Vectrę II i tam też musiałem zmienić całe zawieszenie przy przebiegu 230 tyś. i kosztowało mnie to dużo więcej, za regenrację belki z oryginalnymi częściami zapłaciłem 750 zł (jest 1 serwis w PL, poczytajnice na stronach np. Klub Cytrynki, przyjeżdżają ludzie z całego kraju), w Vectrze około 2000 zł. Może zacznę od tego co mnie zaskoczyło negatywnie, jest to słaba wyciszenie, powyżej 130 km/h jest kiepsko, po prostu słychać silnik. Bieg wsteczny wchodzi bądź nie, albo ze zgrzytem, czego nie lubię, byłem w Citroenie, nie dało się nic zrobić. Zużycie paliwa to około 8,5 l/100km, moim zdaniem to zbyt dużo jak na tą masę i moc, dodam że jeżdżę na LPG. Kolega ma Peugeota 307 z tym samym silnikiem i pali tyle samo. Jeżdżę w 95% na trasie w 2 osoby, prędkość 130 km/h i palić 8,5 L ? Kiepski żart (zaletą jest fakt, że czy jedziesz 100 czy 150 i tak spali 8,5, więc lepiej jechać 150). Dlaczego jednak Citroen Xsara. Auto jak na swoją cenę i klasę jest duże, ma większy bagażnik niż golf czy 307, lubię też zawieszenie Citroena, bo w niemieckich autach, gdy są wyboje czuję się jakby mnie ktoś w głowę pukał młotkiem. Potrzebuję też samochodu, którego jestem pewny, że co rano mi odpali, a później zajadę i wrócę z pracy. Ojciec miał Citroena Xsara I i nigdy go nie zawiódł, poza koniecznymi wymianami, czy naprawami, to samo na temat tej cytrynki powiem, po prostu wsiadam i jadę, Blachy są dosyć dobre, jeśli oczywiście auto jest bezwypadkowe (moje jest). Silnik daje radę, na 100% pójdzie 200 km/h, oczywiście nie jest to prędkość do ciągłej jazdy, ale przy wyprzedzaniu nie mam problemów, do około 150 km/h mogę uznać, że przyspiesza. Podsumowując, auto uważam za dobre, bo za te pieniądze nie ma lepszych, 15 letni golf z licznikiem cofanym przez każdego właściciela ? Ford co gnije ? Opel po 3 wypadkach ? Co można kupić w benzynie, bezwypadkowe, z salonu PL, przy przebiegu do 150 tyś., za cenę Xsary II ? Życzę udanych poszukiwań, ja jutro opdalam cytrynę i jadę do pracy, właśnie za to mi się podoba, a mechanicy mają słabą opinię o Citroenach, wiecie dlaczego ? Bo do nich nie trafiają ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara II Hatchback