Układ elektryczny
: Czasami zamki centralne się zawieszają
Zawieszenie
: To nie wina CItroena, tylko dróg
4,0
Całokształt
Dla mnie najważniejszą cechą samochodów jest ekonomiczność jazdy i bezawaryjność. Auto kupione w salonie PL, bez wypadku, oryginalny przebieg, naprawy w ASO. Zacznę od tego, że np. musiałem zrobić regenerację belki, przy przebiegu 170 tyś. bo już wstyd było patrzyć na to, ale nie mogę uznać tego za wadę, miałem Vectrę II i tam też musiałem zmienić całe zawieszenie przy przebiegu 230 tyś. i kosztowało mnie to dużo więcej, za regenrację belki z oryginalnymi częściami zapłaciłem 750 zł (jest 1 serwis w PL, poczytajnice na stronach np. Klub Cytrynki, przyjeżdżają ludzie z całego kraju), w Vectrze około 2000 zł. Może zacznę od tego co mnie zaskoczyło negatywnie, jest to słaba wyciszenie, powyżej 130 km/h jest kiepsko, po prostu słychać silnik. Bieg wsteczny wchodzi bądź nie, albo ze zgrzytem, czego nie lubię, byłem w Citroenie, nie dało się nic zrobić. Zużycie paliwa to około 8,5 l/100km, moim zdaniem to zbyt dużo jak na tą masę i moc, dodam że jeżdżę na LPG. Kolega ma Peugeota 307 z tym samym silnikiem i pali tyle samo. Jeżdżę w 95% na trasie w 2 osoby, prędkość 130 km/h i palić 8,5 L ? Kiepski żart (zaletą jest fakt, że czy jedziesz 100 czy 150 i tak spali 8,5, więc lepiej jechać 150). Dlaczego jednak Citroen Xsara. Auto jak na swoją cenę i klasę jest duże, ma większy bagażnik niż golf czy 307, lubię też zawieszenie Citroena, bo w niemieckich autach, gdy są wyboje czuję się jakby mnie ktoś w głowę pukał młotkiem. Potrzebuję też samochodu, którego jestem pewny, że co rano mi odpali, a później zajadę i wrócę z pracy. Ojciec miał Citroena Xsara I i nigdy go nie zawiódł, poza koniecznymi wymianami, czy naprawami, to samo na temat tej cytrynki powiem, po prostu wsiadam i jadę, Blachy są dosyć dobre, jeśli oczywiście auto jest bezwypadkowe (moje jest). Silnik daje radę, na 100% pójdzie 200 km/h, oczywiście nie jest to prędkość do ciągłej jazdy, ale przy wyprzedzaniu nie mam problemów, do około 150 km/h mogę uznać, że przyspiesza. Podsumowując, auto uważam za dobre, bo za te pieniądze nie ma lepszych, 15 letni golf z licznikiem cofanym przez każdego właściciela ? Ford co gnije ? Opel po 3 wypadkach ? Co można kupić w benzynie, bezwypadkowe, z salonu PL, przy przebiegu do 150 tyś., za cenę Xsary II ? Życzę udanych poszukiwań, ja jutro opdalam cytrynę i jadę do pracy, właśnie za to mi się podoba, a mechanicy mają słabą opinię o Citroenach, wiecie dlaczego ? Bo do nich nie trafiają ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW
[l/100km]