Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Paweł, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Stara francuska szkoła (drążki skrętne) Teraz ze względu na koszty już ich nie stosują a szkoda bo zawieszenie tej konstrukcji ma wiele zalet koła pracują niezależnie i auto ma bardzo niewielką tendencją do "galopowania" i dobijania tylnej osi co jest bolączką np: C4
4,0
Całokształt
Auto kupiłem można powiedzieć przez przypadek. Citroena omijałem zawsze "szerokim łukiem". Do zakupu zachęciła mnie dobra cena oraz bardzo dobry stan techniczny tego konkretnego egzemplarza. Potrzebowałem troszkę większego samochodu (poprzednio Corsa C )zaryzykowałem i jak na razie nie żałuję, ba jestem naprawdę zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam bardzo dobrze, jak na 110 koni mechanicznych z pojemności 1.6 zapewnia naprawdę przyzwoite osiągi i elastyczność przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (8l/100km w cyklu miejskim). Pomimo 100 tysięcy kilometrów przebiegu praktycznie nie zużywa oleju i jak do tej pory spisuje się bez zarzutu. Uważam że jest to obok zawieszenia najmocniejszy punkt samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raczej słaba, mało precyzyjna i dosyć toporna w użyciu. Plusem są dla mnie stosunkowo długie przełożenia. Przy licznikowych 200 km/h silnik kręci około 5500 obr/min.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak na samochód "z poprzedniej epoki" naprawdę dobre. Komfortowo resoruje przy naprawdę dobrym prowadzeniu (warunek zawieszenie musi być sprawne!!!!) Jeździłem w życiu różnymi samochodami głównie niemieckimi i muszę obiektywnie przyznać że przy citroenie np: Opel to twardy pod sterowny "kołek". Citroen udowadnia że można zrobić wygodne dobrze się prowadzące auto, bez stosowania"sportowych nastawów" zawieszenia w 100 konnym samochodzie. Każdy kto jeździł sprawną Xsarą wie o czym mówię. Następca Xsary C4 nie jest już tak dobra i nie wyróżnia się na tle konkurencji (ale ma tanią łomoczącą belkę!!)
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność słaba, w mieście doskwiera mała przejrzystość nadwozia szczególnie słupek C
3,0
Ergonomia
Bolączka francuzów kiepska pozycja za kierownicą (pomimo dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierowniczej). Tutaj Niemcy są znacznie lepsi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa z klimą jest ok!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestronnie, tył ciasny, duży ustawny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Całkiem dobrze, pomagają długie przełożenia skrzyni biegów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niskie, ceny części zamiennych umiarkowane, drogie ASO
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze!!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew obiegowej opinii samochód nie sprawia problemów. Inna sprawa że auto kupiłem zadbane, serwisowane w ASO bezwypadkowe z udokumentowaną przeszłością. Poprzedni właściciel był z niego zadowolony i na swój kolejny samochód wybrał również Citroena tym razem C5. Jedyne co robiłem przy samochodzie (oprócz normalnych czynności obsługowych) to rozbierałem i smarowałem rozrusznik (valeo taki sam jest np. w Oplu i są z nim takie same problemy) oraz czyściłem przepustnicę oraz map sensor (problem z falującymi obrotami-pomogło!!!) Po 100 tysiącach trzeba będzie wymienić tylne tuleje w wahaczach przednich i jak narazie to wszystko i oby tak dalej!!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać poważnych usterek BRAK!!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara II Hatchback