Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Maniek maniekmon@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To co najlepsze w tym aucie to silnik, jego dynamika , a zwłaszcza bardzo niskie spalanie. POLECAM....... z tym silnikiem
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia ze względu na na bardzo niska cenę używanych egzemplarzy, komfort, malą usterkowość i niskie spalanie
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli chodzi o silnik, to zadowoli prawie każdego kto chciałby pojeżdzić dynamicznie i czuć sie bezpiecznie przy wyprzedzaniu itp. sytuacjach. Silnik zaskoczył mnie niespotykanie b. dobrym przyśpieszeniem jak na tę pojemność 1.6. U mnie chodzi jak żyleta i mimo instalacji LPG nie stracił mocy, nie było z nim do tej pory żadnych problemów, poza tym lubi wyższe obroty, najlepiej czuje się przy ok. 3500 obr/min (największy kop) przy tym zużywając niwielkie ilości paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny prawie za każdym razem haczy, choć jest na to sposób(wbić wcześniej 4lub 5 bieg). Biegi wbija sie raczej stukowo , bardziej ""mechanicznie" niż płynnie, ale za to w miarę precyzyjnie. Na 2 biegu ma "największego kopa", poza tym skrzynia wymusza krótszą jazdę na na niższych biegach, czyli częstszą zminę biegów np. w mieście
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny tak , że kierowca czuje sie za kółkiem bardzo pewnie. Bardzo dobrze zachowuje się na zakretach, odpowiedno trzyma się drogi i tu duży + dla Citroena.Poza tym bardzo dobre pochłanianie nierówności i duży wygoda oraz komfort podrłóżowania.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę cofając bardzo mało widać, więc trzeba uważać, no i bardzo często paruja boczne szyby oraz przednia, zwłaszcza w zimie i z tego co zauważyłem w innych auatach jest trochę lepiej przynajmniej w wypadku bocznych szyb, poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Wszytkie przyciski i przełaczniki na swoim miejscu oprócz przełączników opusz./podnosz. szyb przednich. Poza tym przyjemny welurek i kontrastujący z nim twardy czarny plastik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa wiatraka mało wydajna ale jest to chyba wina żle rozwiązanego układu wlotu powietrza z zewnątrz do środka aut tzn. na przednią szybę , a zwłaszcza na boczne szyby na które mało co dmucha, np. w renault megane, sam pęd powietrza wieje z taką smą siła na przednią i boczne szyby jak umnie przy wlączonym wiatrku na 1-2 pozycji. Taki wydajniejszy samoistny pęd powietrza daje lepsze chłodzenie auta latem i ogrzewanie zimą przy mniejszym wykorzystaniu wiatraka, a przy tym niepotrzebnego szumu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w środku jak w niejednym aucie klasy średniej. To duży plus dla Citroena.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie, jedynie trzeszczenie w tylnej czesci podsufitki trudne do zlokalizowania, poza tym ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem najbardziej ekonomiczny silnik beznynowy w swojej pojemności i bardzo dynamiczny, być może pomaga mu w tym mała masa auta bo ok. 1150 kg. Średnie spalanie na benzynie wynosiło ok. 6,2l, a w trasie ok.5,7l. Obecnie jeżdżę na gazie i wzrosło ono ok 1 l czyli ok 7,2l. Szczegółowe spalanie poniżej dotyczy jazdy na LPG( sekwencja- polska instalacja DK system).
4,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie kupicie lepszego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł mechanizm podnoszenia szyb, dokładnie był to mały plastik mocujący szybę do linki i wydawałoby sie mało kosztowny lecz dostępny jednynie w całym komlecie mechanizmu podnoszenpia wrac z linkami i silniczkiem-bardzo niewdzięczna usterka. Poza tym wymieniłem łącznik stabilizatora (30zł) oraz klocki hamulcowe ( pawy przód)- b. długa żywotność były od nowości , a wymagały wymiany dopiero teraz czyli po 103000km-pełen podziw. Przełącznik kierunkowskazów "zastrajkował", lecz naprawiłem go domowym sposobem, chodziło jedynie o wytarty śrut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek nic nie zanotowałem poza sygnalizującym światełkiem awari silnika, co miało miejsce po jakiś czas po wymianie rozrządu, prawdopodobnie kabelki żle łaczyły na stykach, bo kmputer nizc nie wykrył, poza tym samo przestało świecić( pewnie mechanik naruszył jakieś złącza kabli)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback