Zawieszenie
: Komfort zawieszenia i prowadzenie to chyba największy atut Xsary.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Tylna oś - efekt skatowania przez polskie drogi
5,0
Całokształt
Auto proste, ale z charakterem. Chce się do niego wsiadać i jeżdzić. Moja żona, która robi nim 99% przebiegu nie chce go sprzedać więc coś w tym jest.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy tak niewielkim, podstawowym silniku jak zdecydowanie akceptowalnie pod każdym względem. Wszystko na solidnej średniej segmentu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wrzuca biegi nie bezgłośnie, ale za to dość pewnie i precyzyjnie na tle innych aut, którymi jeździłem. Warto dodać że bezawaryjnie.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o zawieszenie to na auto tej klasy mi bardzo przypadło do gustu. Jest komfortowe a na serpentynach w Chorwacji auto trzymało się świetnie i jeżdziło się nim z bardzo dużą przyjemnością. Moim zdaniem świetna konstrukcja.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki jest wręcz wzorowo. Do tyłu już nie jest tak dobrze, ale i tak lepiej niż w wielu użytkowanych wcześniej autach.
5,0
Ergonomia
Sporo drobnych udogodnień, które cieszą na codzień, wszystko tam gdzie bym sobie tego życzył. Plastiki po 6 latach użytkowania nie trzeszczą co osobiści bardzo sobie cenię. Nie miałem żadnych problemów z trwałością elementów wnętrza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standartowo dobrze. Przy czterech pasażerach zimą trzeba włączać nawiew bo szyby mocno zaparowują ale to chyba norma. Nie mam a przydałaby się klimatyzacja bo czarne wnętrze latem mocno się nagrzewa. Co ważne - rozgrzawe wnętrze nie dusi zapachami klejów i plastików nawet w pierwszym roku użytkowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I z przodu i z tyłu miejsca są wykrojone bardzo sprawiedliwie. Jazda nawet po kilkaset kilometrów nie jest uciążliwa.
4,0
Wyciszenie
Silnik, mimo że tylko 1,4 l. słychać nienatarczywie, nawet z przyjemnym pomrukiem. Zawieszenie jest na przeciętnym poziomie głośności, a elementy wnetrza nie skrzypią nawet na sporych nierównościach. Nie jest to Lexus, ale nic nie będzie na pewno drażniące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik niewielki ale spala śednio 8,5 l. w mieście i ok. 5,5-6,0 w trasie. Na ta moc silnika nie jest zbyt oszczędny. Ceny przeglądów w ASO zdecydowanie do przełknięcia tym bardziej że auto okazuje się być bezawaryjne i bezproblemowe na codzień. Jedyna naprawy to tylna oś skrętna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawde dobrze wydane pieniadze. Mozna się jedynie użalać nad spadkiem wartości po kilku latach, ale to z kolei powinno cieszyć tych, którzy chćą kupić solidne auto za relatywnie niewielkie pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych drobnych awarii nie doświadczyłem. Jedynie przepalenie żaróweczki na desce rozdzielczej. Nic nie odpadło, ani się nie złamało.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może to kwestia serwisowania i niewielkiego przebiegu auta ale poza belką tylnego zawieszenia nie było zadnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]