Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Kombi

Olamagato, 7 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 343 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara I Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fantastyczny silnik, niska waga samochodu, świetne wyposażenie, super niskie spalanie, maksymalna szybkość, przyspieszenie, trzymanie drogi, pakowność, cisza i świetne zawieszenie przy którym nawet **** mojej księżniczki nie narzeka jadąc ze mną po dziurach.
5,0
Całokształt
Świetny i ładny dla mnie samochód. Niesamowicie oszczędny, bardzo zrywny i szybki. Bardzo wygodne siedzenia, pojemny i dobrze wyposażony (ale mam wersję exclusive, więc to subiektywne).
Wrażenia
5,0
Silnik
Na piątym biegu może wyciągnąć do 4500 obr./min. co jest moim zdaniem świetnym wynikiem. Zapala od dotknięcia w zimie i w lecie. Oszczędny i jak na ten samochód bardzo mocny.
5,0
Skrzynia biegów
Pięknie pracuje. Przerzucam biegi w ułamek sekundy bez żadnych zacięć. Przy 340 tys. km naderwała się szmata, ale to nic dziwnego. :)
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się drogi. Jadę dwa razy szybciej po estakadach wyprzedzając po zewnętrznej znacznie nowsze i szybsze samochody. Nie jest ani nadsterowny, ani podsterowny.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzenie kierowcy regulowane, więc nawet niski kierowca ma dobrą widoczność.
5,0
Ergonomia
Samochód w którym przyjemnie się jedzie. Świetne nagłośnienie, wygodne fotele, schowki, przednie zagłówki regulowane, szyby elektryczne, podgrzewane fotele i klima.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje tylko nawiewu na nogi dla pasażerów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni na nogi. Dach z tyłu trochę za niski dla dwumetrowców.
5,0
Wyciszenie
195 km/h i można słuchać radia bez większych problemów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja Exclusive z Niemiec. Pierwsza rejestracja luty 2000. Zasięg rzeczywisty mieszany 1147 km na baku (54l) przy średniej jeździe w trasie 105-115 km/h i 80 km/h w mieście (Warszawa po estakadach, na piątym biegu), aż do wyłączenia silnika z braku paliwa. Po mieście jakieś 300 km, reszta autostradami i drogami szybkiego ruchu. Miałem na tę okazję zapasowe 5l, które dolałem gdy wysuszyłem zbiornik i wyłączył się silnik. To było jeszcze przed zmianą rozrządu na nowy - jadąc na starym, który przejechał 200 tys. km. Sprawdzona na innej trasie maksymalna utrzymywana prędkość na autostradzie przez bite 3 godziny (!), to 195-198 km/h, a nie 181 km/h jak podaje producent. Pali wtedy dokładnie 9l/100 km. Głośność wtedy nadal znośna - da się spokojnie słuchać radia (pewnie mam dobre opony). Po zmianie rozrządu w Polsce wciąż prawie 200 km/h przy ok. 4200 obr./min. Przyspieszenie takie, że mało który nowy (!) samochód o porównywalnej mocy może utrzymać do mnie dystans na starcie spod świateł (a to 17-letni egzemplarz). Startuję zwykle szybko do osiągnięcia ok. 100 km/h zmieniając biegi przy 2k obr./min. Wyprzedzanie to bajka bo ma niesamowite rwanie na piątym biegu, nie mówiąc o redukcji do 4. Samochód, który na autostradzie dopiero co wyprzedzał Tira jadącego 100 km/h (i zjechał na prawo bez hamowania) wyprzedzam na drugiego jakbym wyprzedzał rower bo wtedy mam już 150 km/h. Cała wyprzedzanie to kilka sekund. Zdarza się, że bez obawy mogę wyprzedzić 30 samochodów na raz w ogonku za tirem gdy warunki na to pozwolą. Tak więc trafiłem sobie egzemplarz zarówno bardzo oszczędny, piekielnie zrywny i jeszcze cholernie szybki jak dla mnie. Chyba ważne, żeby kupować opony z indeksem H lub lepszym i pompować do 2,4-2,7 bar przy załadowanym bagażniku bo wtedy jeździ fantastycznie, Opona nadal przylega całą szerokością, a hamuje 3-4 metry krócej niż przy fabrycznym dolnym ciśnieniu 2.3+2.1. Na zakrętach trzyma się drogi tak dobrze, że po berlińskich i warszawskich estakadach jadę bez obawy nawet dwa razy szybciej niż inni wyprzedzając po zewnętrznej wszystko na sąsiednich pasach. Obrys samochodu bardzo niski, więc i mały przekrój, co przy prędkości do 110 km daje obroty na piątym biegu poniżej 2200 obr./min. Moc jest taka, że na trójce bez naciskania gazu sam ciągnie po płaskim mając 900 obr./min. bez żadnego dławienia i szarpania. To samo na dwójce i jedynce, ale wtedy nawet pod małą górkę. Może trafiłem na cholernie zadbany egzemplarz? Wg VIN był niemal całe życie serwisowany w berlińskim ASO. Z tego co już wiem HDi 2.0 90KM wytrzyma przy dobrej obsłudze do miliona km bez szlifowania cylindrów, więc jakieś 600 tys. km powinienem zrobić tanio lub szybko. A to wszystko za 300 euro, bez koła dwumasowego i DPF. :) Jestem bardzo zadowolony. Samochód kupiony spontanicznie. :)
5,0
Stosunek jakość/cena
300 euro za samochód, który zrobi jeszcze 600 tys. km paląc 4,9 l/100km, mając super zryw i możliwość przejechania prawie 600 km/h w 3 godziny, to bajka. Jedyny problem, to ten, że w taki sposób zjeżdżam cały bak. :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Główne usterki to drobne uszkodzenia eksploatacyjne wnętrza jak uszkodzona kratka wentylacji, przetarta szmata drążka biegów. Wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Na razie nie widzę powodów. Brak koła dwumasowego i filtra DPF mówi wiele. Problemem jest tylko szybkie przepalanie taniego tłumika (sam kupiłem) przy ciągłej jeździe ~200 km/h

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Kombi