Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Kombi

remo73, 20 lat temu
Silnik 1.9 D 68KM 50kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 55 tys. km
Citroen Xsara I Kombi 1.9 D 68KM 50kW 1998-1999 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Generalnie idealny samochód dla młodej rodziny z dziećmi, która użytkuje samochód do jazdy na zakupy, wypadu na weekend jak i na daleki urlop. Auto wygodne, obszerne z gigantycznym jak na tą klasę bagaznikiem (kombi) i czterema poduszkami powietrznymi w standardzie. Diesel 1.9D nie rzuca na kolana, ale jest starą, sprawdzoną maszynką używaną w niejednym modelu koncernu PSA. Legenda głosi, ze przeżył niejednego turbodiesla, bo prostszy i bardziej odporny na polskie paliwo, które wiemy jakie mamy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mułowaty. Wyprzedzanie w trasie to bardziej proces niż manewr: potrzebny jest spory najazd, żeby rozbujać auto. Ale jak się jedzie spokojnie to bardzo fajnie zachowuje się "piątka" - dość elastyczna w cyklu rejsowym; praktycznie jadąc od 80 do 170km nie trzeba zmieniać biegu - "piątka" wystarczy. W mieście za to super. Spod świateł wprawdzie nie ma co stawać z lokalnymi ścigantami, ale jak się ma tyle latek co ja, to już nie trzeba sobie (i innym) niczego udowadniać.
4,0
Skrzynia biegów
Miękko i cicho. Żadnego haczenia, zgrzytów czy "wyskakujących biegów". Zestrojona trochę może mało szczęśliwie, bo przy dynamicznym starcie z "1" nagle przy ok 3300rpm wpada się w "dół" i ma sie wrażenie, że auto przestało mieć jakikolwiek ciąg... Chyba że to moje przyzwyczajenia z benzyniaka, gdzie na jedynce można było pójść do 60km/h...
5,0
Układ jezdny
Nie mam pytań. W zakręty wchodzi bardzo stabilnie; dzięki dość szeroko rozstawionym kołom można znaleźć sobie tor nawet na drodze pooranej koleinami. Słowem pełna kontrola nad pojazdem.
Komfort
4,0
Widoczność
IMO bardzo dobrze, aczkolwiek malutkiego minusa daję za zbyt małe lusterka i wysoko uniesiony tył. W wersji ktorą posiadam (break) jest jeszcze znośnie, bo za szybą tylną jest... koniec samochodu, ale taki kierownik VTS´a musi być czujny.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Przesiadłem się z suzuki, a tam większość patentów była podobna. Wsiadając nie zastanawiam się gdzie co jest. No może z wyjątkiem przycisków sterowania opuszczaniem szyb, które znajdują się na konsoli centralnej między popielniczką a radiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie daję pełną ocenę. Zobaczymy co będzie zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca baaaardzo dużo, a jednocześnie jest przytulnie. Wsiadając za kierownicę pierwszy raz nie miałem wrażania, że jestem malutki. Poczułem się wręcz idealnie. Mam 186cm wzrostu i przy wygodnym ustawieniu fotela, oparcia i kolumny kierowniczej z tyłu może spokojnie zasiąść osoba mojego wzrostu. Ale nie większa. Na szerokość też jest super - nie stukamy się już z pasażerem łokciami, a na tylnej kanapie swobodnie można usiąść w trzy osoby (pomijam koszykarzy, siatkarzy itp anomalia :))
3,0
Wyciszenie
Powiem tak: jeśli nie byłby to wolnossący diesel to wcisnąłbym max ocenę - żadnych nieprzyjemnych odgłosów pochodzących z pokonywanych wertepów, delikatny szum powietrza. Nawet przy uchylonym oknie przy prędkości 100km/h można spokojnie rozmawiać, a nie się drzeć. Ale diesel daje znać o sobie. Powyżej 120km/h robi się coraz głośniej. Naturalnie taki hałas, to mały pryszcz w porównaniu z łomotem w suzuki swift, ale mimo wszystko jazda 160-170km/h nie sprzyja rozmowom gdzie każde słowo ma znaczenie :) Tu ciekawostka: przy prędkości pow.160km/h silnik nie brzmi jak disesel, tylko rasowy turbobenzyniak :) Tyle że głośniejszy...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie dobrze jeśli chodzi o paliwo: dałem mu przez weekend w kość. Spalił dużo (7 l/100km) ale przy katowaniu grubo powyżej 100km/h (Vmax 175km/h) na spółkę z ruchem miejskim. Do tego 5 osób na pokładzie i sporo bagażu. Od dzisiaj zatankowałem go od nowa i będzie jazda spokojna. Wtedy zobaczę ile żarcia potrzebuje w awrunkach pokojowych :) Ceny ASO bandyckie: za przegląd po 45 tys. (olej, filtry, podpięcie do kompa) od 650 do 850 zł. Jako że jestem po gwarancji pojechałem do Carmana i patrząc mechanikowi na ręce upewniłem się że wszystko o co prosiłem jest zrobione. Zapłaciłem niecałe 300 zł. Jeśli nie widać różnicy... ;) PS Dane pozostałego spalania średnego podaję za poprzednim właścicielem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj wciskam max, ale tylko dlatego, że nie mogę wstrzymać sie od głosu. Wszystko dlatego, że kupiłem auto z drugiej ręki - 2,5 letnie za bardzo ciekawą sumę. W chwili kiedy piszę ten tekst wersja 1.9D nie jest już dostępna w sprzedaży, została zastąpiona wersjami HDi, których nie chcę włączać do porównania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wciskam max, bo jeszcze nic się nie stało, ale mam go zbyt krotko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara I Kombi 1.9 D 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
5,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara I Kombi