Karoseria
: Przyjemne dla oka, dobrze wykonane i stosunkowo przestronne wnętrze.
5,0
Całokształt
IDEALNY samochód dla pary młodych ludzi, którzy lubią podróżować po Europie, rodzinę mają rozrzuconą po całym kraju, a kolejnych przeprowadzek już nie liczą. Tani w eksploatacji, dla dwóch osób bardzo wygodny i wyjątkowo pakowny. Jedyne czego brakuje, to trochę charakteru i mocy pod maską, ale na to jeszcze przyjdzie w życiu czas (a raczej pieniądze).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest prosty jak cep, więc tak naprawdę nie ma co się w nim zepsuć, a paliwo można tankować gdziekolwiek. Problemem jest tylko elastyczność i dynamika - zupełnie nie czuć 88 KM. W normalnym mieście jeździ się bez problemu, po Poznaniu trochę brakuje mocy od dołu, a w trasie jedzie się w miarę sprawnie, po warunkiem, że wyprzedzanie dobrze sobie zaplanujemy. Na autostradzie jedzie nadspodziewanie przyjemnie, 150 km/h cały czas można sobie utrzymywać, nawet na austriackich czy chorwackich górach. Jego ktoś potrzebuje więc \"dupowozu\" to 1.6i będzie idealnym wyborem, a jeśli ktoś lubi szybszą jazdę, to lepiej szukać 2.0 16v.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raczej przeciętna, brakuje jej precyzyjności, a wsteczny raz wchodzi, raz nie. Wcześniej jeździłem jednak Sierrą, gdzie MT75 po pół miliona przebiegu miało luzy większe niż układ kierowniczy w Ursusie, więc nieprecyzyjność Xsary zupełnie mi nie przeszkadza - jest wręcz powiewem luksusu.
4,0
Układ jezdny
Jak to francuz - miękko, wygodnie, ale w zakręt lepiej nie wchodzić zbyt szybko. W połączeniu z 1.6i nie ma jednak czego się bać.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka są duże, przód samochodu dobrze widać, nie ma żadnych słupków grubości filarów w Pałacu Kultury i Nauki, parkuje się tyłem bardzo dobrze (jak to w kombi) więc widoczność jest wzorowa.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, ergonomia bez zarzutu. Jestem fanem przycisków opuszczania szyb przy zegarku - znacznie to wygodniejsze niż konieczność szukania ich gdzieś w drzwiach. Tylko do klaksonu w przełączniku kierunkowskazów trzeba się przyzwyczaić, ale to kwestia kilku dni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, szyby nie parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkości auto jest bardzo dobrze. Mam 190cm i bez problemów udało mi się znaleźć pozycję dla siebie, głównie dzięki kierownicy regulowanej w dwóch płaszczyznach. Zdaję sobie sprawę, że za mną nikt większy nie siądzie, ale jeżdżę zazwyczaj sam lub z pasażerką, więc ten problem mnie nie dotyczy.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h jest bardzo cicho i przyjemnie, potem robi się raczej hałaśliwie. Przy spokojnej jeździe nie ma jednak na co narzekać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W Poznaniu spalanie jak to każdym benzyniaku - poniżej 10l zejść się nie da. W normalnym mieście da się zejść do 8l. W trasie za to się odwdzięcza - po polskich drogach, jadąc do 110 km/h spali jakieś 6,5l. Na autostradzie przy prędkości 130-140 km/h wciągnął mi 6,2l. Jeżdżę głównie na trasie, więc jestem bardzo zadowolony. Plus też za prostą konstrukcję - tutaj nie ma co się zepsuć, a jak się zepsuje to koszty nie powinny być wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kwotę około 5000zł nie da się znaleźć niczego lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka elementów wygląda bardzo delikatnie, w szczególności kratki wentylacyjne i klamki. Niemniej mi nic się jeszcze nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma czego opisywać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW
[l/100km]