Karoseria
: Pomimo tego że mój pojazd miał bogatą przeszłość, blachy nie rdzewiały!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: klamki zewnętrzne - pękają lub przestają działać
3,0
Całokształt
Ogólnie ciekawe auto. Małe a zarazem pojemne. Bardzo ekonomiczne pod względem zużycia paliwa. Wnętrze dość przyjemne. Silnik bardzo prosty konstrukcyjnie, dzięki temu raczej nie do zajeżdżenia (wystarczy wymienić raz na 100.000km uszczelkę pod głowicą...) Ja trafiłem na zaniedbany egzemplarz dlatego wpakowałem w niego mnóstwo czasu i pieniędzy aby trochę posłużył. Ogólnie, gdybym trafił na zadbany pojazd może moje wrażenia byłoby inne. Auto ogólnie jest dość niskiej jakości i wymaga stałej pielęgnacji. Różnica między Xsarą a Xsantią kolosalna - Xsara wypada bladziutko pod każdym względem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo wytrzymała jednostka. Po 100.000km pada uszczelka pod głowicą - to standard, ale koszt wymiany wraz z planowaniem głowicy i dodatkowymi pracami (uszczelniacze zaworowe itp.) to około 500zł i znów 100.000km spokoju! Trochę za słaby do tej budy ale po mieście wystarcza. Zima nie zima - pali, nie bierze oleju, jeśli elektronika sprawna to chodzi bardzo ładnie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie widziałem Xsary, w której skrzynia by się nie pociła, przez co raz w roku trzeba kontrolować poziom oleju. Biegi wchodzą OK. Zestopniowana odpowiednio do silnika i masy pojazdu.
3,0
Układ jezdny
W mieście - SUPER. W trasie - za miękki. Przy większych prędkościach trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Po francusku :-) czyli wszystko pod ręką. W wersji z elektrycznymi szybami jest gorzej - przyciski na desce rozdzielczej to jakieś nieporozumienie. W mojej wersji korby sprawdzały się bardzo dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem problemy z ogrzewaniem (prawdopodobnie nagrzewnica zapchana) więc ogrzewanie działało słabo. W lecie brak klimy - masakra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h OK. Później to już coraz gorzej, a powyżej 140km/h nie słychać własnych myśli, no ale z ten silnik się nie nadaje się do jazdy z takimi prędkościami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 8-9L gazu przy mojej betonowej nodze - REWELACJA. Nigdy nie miałem tak ekonomicznego auta. Ceny części śmiesznie niskie: kompletne sprzęgło z wymianą 400zł (LUK), łączniki drążka stabilizatora 25zł, tulejki od 10 do 30zł. Gorzej jeśli będzie potrzeba regeneracji tylnej belki skrętnej - koszt około 1000zł ale to się robi raz na ponad 100.000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie wozidełko. Zadbane auta można naprawdę za grosze kupić. A ważne jest to, że są ocynkowane i blachy nie rdzewieją! Omijać pseudo okazje (tak jak ja kupiłem) bo to są śmietniki a nie samochody. Te auta są na tyle tanie, że nie warto kupować \"okazji\"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę tego było, ale nie ma aut w których wszystko jest wieczne. Jak nie klamka w drzwiach, to zamek w tylnej klapie. Później już przymykałem oko i nie naprawiałem pewnych drobiazgów.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trafiłem na pechowy egzemplarz, prawdopodobnie po powodziowy. Co prawda tylko raz musiałem wracać z trasy przedwcześnie (ale dojechałem na własnych kołach) ale napraw było bardzo dużo. Sprzęgło dwa razy (drugi raz z powodu źle wykonanej wymiany za pierwszym razem), uszczelka pod głowicą, elektronika, kable (przelotki) do głośników i zamków w drzwiach i tylnej klapie, tylna belka, wózek, progi, pompa paliwa, pompa wspomagania, chłodnica...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]