Mimo wielu psujących się drobiazgów, samochód na pewno godny polecenia. Oszczędny, niezawodny, wygodny. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne (auto ma ponad 10 lat i zero korozji). Musimy mieć świadomość, że to klasa niższa średnia i nie możemy oczekiwać zbyt wiele.
Wymaga dbałości. Terminowej wymiany filtrów i płynów.
Mnie nie zawiódł. Zrobiłem nim bezawaryjnie naście tysięcy kilometrów po beznadziejnych drogach Ukrainy, górskich trasach Słowacji i Chorwacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek bezawaryjny. Oszczędny. Nie da się jednak ukryć, że za nieco za słaby do tego samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie częste problemy z włączeniem wstecznego, to wszysto pozostałe ok.
4,0
Układ jezdny
Mocny punkt Xsary. Jeżdzi się bardzo dobrze (nie ma porównania do aut niemieckich tej samej klasy). No gdyby nie jedno ale. Belka skrętna standardowo do wymiany po 120-140 tys. km.
Komfort
2,0
Widoczność
Bardzo kiepsko do tyłu. Parkowanie wymaga sporo umiejętności i cierpliwości.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie potrzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewa się dość szybko. Wentylacja też ok jeśli pamiętamy o wymianie filtru kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Z tyłu przy wysokim kierowcy mogą być problemy. Ogólnie jednak całkiem przyzwoicie.
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe 90-110 km/godz dość cicho. Szybciej już sporo głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie jak na benzyniaka więcej niż przyzwoite. Jeśli omijamy ASO, to koszty napraw nie zrujnują naszego budżetu. Wszystko można kupić (zamienniki) w umiarkowanych cenach. Większość napraw można wykonać samemu lub w każdym warsztacie. Problemem może być jedynie elektryka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno nam będzie znaleźć coś lepszego w tej klasie za te pieniądze. Wszystkiemu na pewno jest winna zła opinia większości naszych kierowców o \"francuzach\". No i dobrze. Dzięki temu mogę jeździć tanim i naprawdę niezłym samochodzikiem.
Następnym autem bedzie też samochód francuski (oczywiscie po wcześniejszym wyeliminowaniu z listy wyboru wyjątkowo nieudanych modeli).
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cały czas coś odpada, coś się łamie (u mnie klamka dwa razy). Piszczy wiatrak dmuchawy. Wskaźnik poziomu paliwa wskazuje co mu się podoba. Kontrolka airbagu mruga bez powodu. I jeszcze wiele innych dupereli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym zakresie samochód niezawodny. Jadąc w długą trasę nie ma obaw o to, że coś się stanie i uniemożliwi nam dalszą podróż.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]