Samochód przyjemny i pewny w prowadzeniu (w granicach zdrowego rozsądku). Oszczędny w eksploatacji. Wbrew pozorom i utartej opinii, wyznawanej przez tych co nie mieli przyjemności jeździć żadnym citroenem, ten model nadaje się na pierwszy samochód (3d) dla młodych kierowców (1.8L), oraz jako auto rodzinne (5d 2.0HDI)
Polecam dla ludzi lubiących jeździć wygodnie, miękko zestrojone zawieszenie nie powoduje bólu kręgosłupa.
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczająca moc do sprawnej jazdy
4,0
Skrzynia biegów
długi skok lewarka, mało dokładne przełączanie biegów, dobre długie przełożenia
5,0
Układ jezdny
bardzo wygodny, miękko zestrojony pozwalający zapomnieć o marnej jakości naszych dróg, znaczne koszty serwisu tylnego zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu widoczność wspaniała do tyłu trzeba uważać bo nie widać małych przedmiotów i dzieci o wzrości poniżej 120 cm.
5,0
Ergonomia
wszystkie przełączniki znajdują się pod ręką, wskaźniki czytelne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jadynym problemem jest "świerszcz" w dmuchawie wentylatora, jednak odgłos jest łatwy do usunięcia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu a i z tyłu rośli pasażerowie nie będą narzekać
4,0
Wyciszenie
przy większych prędkościach słyszalny jest szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po zamontowaniu sekwencyjnej instalacji gazowej- trasa 7,3 l gazu/100km miasto plus/minus 10 l
5,0
Stosunek jakość/cena
auto nie drogie w zakupie, dobrze wyposażone
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
problemy sprawić może instalacja elektryczna czuła na wilgoć i oczywiście kratki nawiewu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze nie miałem okazji doświadczyć znaczącej awarii