Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

referumtum, 17 lat temu
Silnik 1.9 D 68KM 50kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Xsara I Hatchback 1.9 D 68KM 50kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Najbardziej irytują wciąż psujące sie drobiazki i totalna niemoc silnika
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność, a właściwie jej brak to największy problem. Podczas wyprzedzania, śmierć zagląda w oczy, a autko stoi w miejscu. Podczas jazdy na wzniesieniach, lepiej w ogóle nie hamować. Rozpędzenie auta w takich warunkach powyżej 80km/h graniczy z niemożliwością
5,0
Skrzynia biegów
Jeden z niewielu punktów, w których nie mam nic do zarzucenia
3,0
Układ jezdny
Samochód od 9ciu lat w Polsce, więc po zawieszeniu zostały już wióry. Stuka niemiłosiernie. Bez ryzyka można jeszcze pociągnąć 120km/h, ale 140 to już igranie z losem: drgania z nawierzchni przenoszą się na kierownicę, wiatr potrafi rzucić autem. Zmiana pasa na autostradzie przy tej prędkości może powodować "nurkowanie" auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Raczej wszystko widać, może z tyłu trochę gorzej.
4,0
Ergonomia
Klakson na drążku kierunkowskazów, podczas wykonywania nagłych manewrów zdarzało mi się już w niego przypadkowo "trafiać". Pokrętło do ustawiania wysokości przednich świateł jest na wysokości lewego kolana kierowcy. Podczas wsiadania do samochodu po przestawieniu siedzenia przez moją żonę, często je uderzam. W końcu się pewnie odłamie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji nie mam. Często zapychają się filtry powietrza w ogrzewaniu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Raczej OK jak na tą klasę samochodu.
3,0
Wyciszenie
Głos tego silnika rozpoznam wszędzie. Ktoś już w opinii napisał, że jest podobny do traktora. Podpisuję się pod tym. Przy 120km/h nie można już w środku prowadzić rozmowy - jest głośno, a kierowca musi się koncentrować na drodze, bo czasem wiatr "rzuca" autem
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za cenę elastyczności i mocy dostajesz niski poziom spalania. Przeglądy i naprawy są drogie (patrz: niezawodność)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem, jaka jest teraz cena tego rocznika
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Teraz się wyżyję: Kontrolka poduszki powietrznej miga już od kilku lat - po naprawie wystarczy "niefortunnie" przesunąć siedzenie pasażera (sic!), żeby znowu zaczęła świecić. Klamki się łamią i odpadają. ostatnio pękły mi plastikowe mocowania przycisków do otwierania szyb (przyciski umieszczone na desce rozdzielczej), po czym przycisk wpadł do środka deski rozdz. teraz jeżdżę z kablami na wierzchu. Teleskopy przy klapie bagażnika ledwo ledwo, jeszcze się trzymają. Wspomaganie kierownicy też padło. Tłumik ma tendencje do przepalania i odpadania. Nie pamiętam ile razy już był spawany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej nie było

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback