2-litrowa jednostka robi wrażenie. Do 4,5 tyś obrotów zachowuje się jak każdy benzynowy silnik, dopiero powyżej zaczyna się zabawa - potężny kop mocy pozwala na bezstresowe wyprzedzanie na szosie, na autostradzie przekłada się na doskonałe przyspieszenie powyżej 140 km/h. 167 konny silnik daje ogromną przyjemność z jazdy, trzeba tylko pamiętać o jego sportowej charakterystyce i stosunkowo małej elastyczności (wysoko poprowadzona krzywa momentu obrotowego).
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, skoki lewarka krótkie, biegi wchodzą pewnie. Nieco przyzwyczajenie wymaga dość twarde sprzęgło.
4,0
Układ jezdny
Minus za słabą średnice zawracania. Plusy za doskonałe właściwości trakcyjne i zawieszenie godzące właściwości sportowe i komfort jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Piekne podświetlenie zegarów, niezłe materiały, dość wygodne fotele o dobrym trzymaniu bocznym. Generalnie jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze, szyby póki co nie parują, ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu standartowo, z tyłu nie wiem - nie jechałem..
4,0
Wyciszenie
Zupełnie normalnie, powyżej 3,5 tyś obrotów zaczyna się piękny pomruk silnika i sportowego seryjnego wydechu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Akceptowale ceny części, niska awaryjność. Warto lać najlepszy możliwy olej, bo silnik jest tego absolutnie godzien.
Spalanie moim zdaniem jest znakomite. Przy normalnej jeździe miejskiej auto pali ok 11l, przy szosowej 7,2-7,6. Spalanie benzynu 98 oktanowej jest o około pół litra mniejsze niż 95.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTS 163KM 120kW
[l/100km]