Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

yojki, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 165 tys. km
Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
jest to samochód wart polecenia. Jakość wnętrza przerasta konkurencję, również na komfort podróży ie można narzekać. Potrafią się zepsuć pierdoły,
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny motor. Nie ma żadnych problemów przy wyprzedzaniu a i w spincie nie ma czego się wstydzić. Trzeba się mocno pilnować aby jeździć delikatnie, ponieważ potencjał, który drzemie pod silnikiem kusi oj kusi.Padł silnik krokowy i obroty szalały od 1400 do 2600 obr. Silnik słychać od zewnatrz na postoju wewnątrz jest nieżle.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj rewelacji nie ma, jeździłem innymi samochodami, gdzie biegi wchodziły dużo lepiej. Xsara, którą teraz mam jest drugą. W poprzedniczce były problemy z wkładaniem drugiego biegu, a w tej odpukać nic się nie dzieje
4,0
Układ jezdny
Kiedy kupiłem tern egzeplarz, miał obniżony tył przez co jeździł jak poduszkowiec- nie odczuwało się żadnych dziur, ale miało to również kiepskie strony przy pokonywaniu wyboistych dróg. Zdarzało się, że tylni zderzaz zaczepiał o grunt zwłaszcza kiedy z tyłu wiozłem dwie osoby. Dokonałem zmiany i podniosłem tył i jeździ ok bez problemów na dołach. Przy gwałtownych manewrach tył ucieka trzeba się przyzwyczaić
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie wszystko widać tylko przednie słupki czasami zasłaniają widok i można nie zauważyc pieszego
4,0
Ergonomia
do położenia klawiszy otwierania szyb zwłaszcza tylnich trzeba się przyzwyczaić. Klakson w dźwigience od kierunków zwłaszcza w stresującej sytuacji również nie jest dobym pomysłem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma problemów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsce pracy kierowcy mocna piątka. Miałem już niemieckie i japonskie autka ale wolę xsarę
5,0
Wyciszenie
oryginalne wyciszenie w porządku do 120 km/h można bez problemów rozmawiać. Silnik tylko buczy przy mocnym przyspieszaniu. W środku można słuchać muzyki bez problemów. jestem dłubek i wyciszyłem sobie jeszcze kabinę i jest cicho prawie jak w kościele
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
benzyny potrzebuje w granicach 8,5 l w zimę 1 l więcej. Jężdzę głównie w cyklu mieszanym oraz miejskim. Staram się nie korzystać z ASO bo części i usługi za drogie. Ceny nieorginalnych części są w normie
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem wersję ekskluziw 5 letnią za 17 tyś. a warta wtedy była ok. 25 tys. Wyposażenia pełna opcja. Za modele inych firm trzeba dopłacić kilka tyś. Nie mam takiej potrzeby
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem egzemplarz od człowieka, nie dbającego o niego stąd na początku troche rzeczy popadało lub nie działało(wentylacja, nie działała zapalnicza itp). Trzeszczały plastiki w drzwiach ale to było spowodowane kiepska naprawą powypadkową poprawiłem i mam spokój ze świerszczami
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymieniłem dwa razy łożyska w przednich kołach, sprzęgło, jedną półoś i oba tłumiki. Reasumując zawsze mnie dowozi do domu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback