1.8 16V | Świetna jednostka, w moim autko od zawsze żywiona benzyną, nie gazem. Przyśpieszenie bardzo dobre, poniżej 9 sekund ( 112km na 1102 kg masy własnej ). Przy ostrej jeździe pali około 13 litrów, jednak jeżdżąc z głową uzyskuję bez problemu 7 litrów ( po szkoleniu \" Ekonomicznie nie znaczy wolno \" ). W trasie sukces to 6 litrów :)
Kopa ma i jest baaardzo mało awaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze, nie ma z nią problemów, jest dość precyzyjna, ale dało by się uzyskać coś jeszcze lepszego. Przełożenia krótkie ( 1 = do 60km/h, 2 = do 90 km/h, 3 = do 130 km/h, 4 = chyba do 160 km/h, nie pamiętam, a 5 = do v/max ).
4,0
Układ jezdny
Wszystko OK, jednak autko jest lekkie i podatne jest na koleiny itp. Wspomaganie mogło by jeszcze bardziej wspomagać ( jak np. w mercedesach heh ).
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie super. Mimo iż jeżdżę coupe to nie narzekam na widoczność z tyłu itp.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń - po prostu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie, nie wiem czy w każdej Xsarze tak jest, ale w chłodne dni przy dwóch osobach w aucie zaczynają parować szyby, przy trzech problemem jest już je odparować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe jestem baaardzo mile zaskoczony. Kupę miejsca.
3,0
Wyciszenie
W autku jest dość głośno jak na tego typu pojazd, taka jest prawda. ( 1.8 16V ).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostką 1.8 16V można poszaleć i wydawać kupę kasy na paliwo ( około 12,5 do 15,0 litrów przy ostrej jeździe ). Jeżeli ktoś potrafi jeździć z głową to 7 litrów nie jest problemem. Ja od jakiegoś czasu cieszę się takim spalaniem, a wcale nie jeżdżę wolno. Trasa = nawet do 6 litrów :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogrzewanie tylnej szyby, kontrolka Airbag itp...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mało awaryjne auto. W te jednostce ( 1.8 16V ) zdarzają się problemy z rozrusznikiem, czasem układem wtryskowym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]