Ekonomiczny silnik całkiem nieźle spisuje się w mieście. Trochę za słaby na trasę, zwłaszcza jeśli chodzi o hałas.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, chociaż przydała by się synchronizacja jedynki. Silnik woli obroty, więc na osiedlu po minięciu progu czasami ciężko wbić jedynkę podczas toczenia się.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać, nic ująć. Świetne zawieszenie, bardzo komfortowe, a zarazem sztywne i bezpieczne. Najlepszy w segmencie C, komfort jak w klasie wyżej. Mistrz w swojej klasie. Trochę głośno na kocich łbach i kostce brukowej.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność nie jest jest mocną stroną Xsary. Do tyłu podczas cofania nie widać prawie nic /przez tylną szybę/. U mnie skutkuje to uderzeniem w przeszkodę co jakiś czas. Przydałby się czujnik cofania. Słupki przedniej szyby dość szerokie, trzeba uważać na pieszych podczas skręcania.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się na swoim miejscu, znajduje się intuicyjnie. Bardzo ładna deska rozdzielcza jak na okres produkcji. Materiały dobrej jakości i przede wszystkim miękkie w dotyku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy silniku 1.4 8V po przejechaniu ok 3 km mamy w kabinie ciepło. Super sprawa. Nadmuch, przy systematycznie wymienianym filtrze kabinowym, daje rade. Nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży w środku i jeszcze większy kufer- największy w klasie. Komfort na 4 osób zapewniony. Z tyłu fajnie się wpada w kanapę. Jest dobrze i wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Jak już pisałem na kocich łbach i kostce brukowej jest straszny pogłos w środku. Powyżej 120 km/h od silnika też dochodzi uciążliwy hałas. Może z inną jednostką napędową na trasie byłoby ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani w eksploatacji i naprawach. Czego szukać więcej, zwłaszcza że nie psuje się zbyt często. Pali jakieś 7 - 8 litrów w cyklu mieszanym, a części zamienne w cenie barszczu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze najlepsza opcja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nigdy nie stanął. Stękał, brzdękał ale jechał twardo do przodu. Do mechanika zawsze o własnych siłach. Osprzęt silnika raczej bezawaryjny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nigdy nie stanął. Stękał, brzdękał ale jechał twardo do przodu. Do mechanika zawsze o własnych siłach. Oszczędność na lawecie:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]