Gdybym miał dziś kupić nastepny samochód wypróbowałbym może Picasso 1,6 HDI, ponoć ma większą moc przy tej samej ekonomice. Zdecydowanie mogę polecić 2.0 HDI jako niezawodny i ekonomiczny rodzinny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnich głośny na zimno oraz przy prędkościach większych niz 110, cholernie ekonomiczny, dla koneserów piękny dźwiek turbosprężarki (niestety tylko przy otwartych oknach :). Oczywiście dotknęła mnie PS(i)A choroba wieku 2001 czyli uszkodzone koło pasowe silnika. Koszt 500zł. Po wymianie nie można uwierzyć, że silnik może chodzić tak cicho :)
5,0
Skrzynia biegów
dość prezyzyjne wchodzenie biegów, rzadko spotykana sytuacja by trzeba było poprawić wkładanie biegu wstecznego co w innych samochodach mnie irytowało. Umieszczenie dźwigni w konsoli daje niesamowity komfort także przy wajchowaniu w dużym mieście.
4,0
Układ jezdny
prowadzenie dość dobre, przy dużych prędkościach podatny na powiewy. Niestety wadą wrodzoną pikusi jest wybijanie się sworzni w wahaczu co objawia się głośnym stukaniem na głębokich dołach szczególnie przy ostrym skręcaniu. Pała dla konstruktorów za kretyńskie rozwiązanie niewymiennych sworzni! Rozwiązanie opracowali chyba w celu wspierania zbieraczy złomu. Kosz całego wahacza ok 400 za sztukę. Bardzo komfortowo na trasie, w mieście przy niewybitych sworzniach dość dobrze i cicho. Spory promień skrętu, czasami trzeba brać parkowanie na dwa razy.
Komfort
4,0
Widoczność
Lewy słupek zmusza do aktywnego ruszania głową przy skrętach w lewo 90 stopni. Można się przyzwyczaić. Absolutnie nie nabłyszczać przedniej deski bo się odbija przy słońcu w przedniej szybie!
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Centralne umieszczenie wskaźników zachęca co aktywniejszych pasażerów do głupich komentarzy na temat łamania przepisów związanych z prędkością. Klasa sama w sobie, rozwiązanie kopiowane przez konurencję :) Podłokietniki rozpieszczają, po przesiadce do klasycznego auta nie ma co zrobić z rękami :) Kierownica chodzi trochę za cięzko w mieście. Zdecydowanie polecam sterowanie radia w kierownicy, całe sterowanie bez odrywania zmęczonych oczków od czyhających na polskiej drodze niebezpieczeństw
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
niestety w zimie trzeba czekać na rozmrożenie przedniej szyby korzystając z guzika odmrażania. Dołożenie elektrycznej nagrzewnicy dskonale poprawiłoby komfort przy długo nagrzewajacym się dieslu. Klimatyzacja chłodzi nawet w gorące dni, polecam klimatronic, zwalnia z myślenia ,ma nawet zaszytą minimalną inteligencję zwiększającą ekonomiczność w zalezności od temperatury na zewnątrz. Jest nadmuch na nogi dla pasażerów z tyłu, szczególnie w gorące jest super bo rozwiązanie daje duzy komfort .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. Autko prawdziwie rodzinne choć fotele z tyłu dość twarde. Podłokietniki, schowki, dwa gniazdka elektryczne, szuflada, półki dla dzieci, inteligentne oświetlenie wnetrza, tryb eco radia, włączana automatycznie wycieraczka z tyłu przy cofaniu - niby drobiazgi ale dającę satysfakcję z codziennego użytkowania. Dołączony w standardzie wózek idealnie mieści małego grilla-niezbędnika dla koneserów świeżego powietrza i swądu spalenizny :) Wielkość bagażnika oraz jego upakowalność powala. Po wyjęciu tylnych foteli mamy małego pickupa.
4,0
Wyciszenie
dość głośny przy 120, powyżej słychać pędzącą stadninę spod maski. Przy niekorzystnym układzie wiatrów daje się słyszeć gwizd tylnej "spłuczki" powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pełne obciążenie, trzy osoby i spokojna jazda 100 -130 daje 5,5 litra. Sprawdzone na trasie 6kkm ciurkiem. Tankowanie co 800 miasto (duże:) lub ponad 1000 na spokojnej trasie (co lubię najbardziej :)
Absolutnie unikam autoryzowanych serwisów. Szkoda kasy na nieuków i darmozjadów (przy okazji pozdrawiam złodziei z Ford Polska).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego poraża, całe szczęście, że istnieje rynek uzywanych. Nie wiem na czym polega filozofia absurdalnych cen wyjściowych nowych samochodów w Citroen Polska i absurdalnie dużych rabatów przy okazji. Proszę Państwa, jesteście śmieszni...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymaga systematycznego smarowani drzwi by nie skrzypiały, gumowy dywanik ma tendencję do włażenia pod pedały (można go przywiązać i problem znika:) Drażniąca jest kontrolka świateł mijania. Całe szczęście spaliła się i jest super :) Przy wyłączonym podświetlaniu konsoli (rewelacja na jazdę w nocy!) mamy super nastrój i dyskretne podświetlenie wszystkich przycisków.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
systematycznie serwisowany na razie nie zawiódł, oby tak dalej. Przygoda z kołem pasowym dzieki zaufanemu mechanikowi zakończona bez strat. UNIKAĆ SERWISU CITROENA! Goście nie byli w stanie przetłumaczyć z angielskiego komunikatu o niskim poziomie płynu w chłodnicy choć w tłumaczeniu brało udział ze trzech specjalistów. Znali pewnie tylko francuskie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]