Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

Biker, 19 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 100 tys. km
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto przestronne, wygodne najlepsze dla rodziny standardowo dobrze wyposażone (ABS , wspomaganie, elektryka, 4 airbagi, climatronic) do tego dość oszczędne. Stosunkowo łatwo kupić diesla, bo jest ich duży wybór ceny też są korzystne porównując do konkurencji. Mimo pewnych niedociągnięć naprawdę polecam. Jeździłem różnymi autami i niema takich, które się nie psują.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mógłby chodzić trochę ciszej i mieć więcej koni (np. 140) ale poza tym ok. Wcześniej jeździłem picassem benzynowym 1.6 to nie ma co do diesla porównywać.
5,0
Skrzynia biegów
Linka zmiany biegów trochę zardzewiała i wymieniłem na nową niestety nigdzie nie mogłem jej dostać więc kupiłem w serwisie cały komplet za ponad 700zł, bo pojedynczo nie sprzedają. Dźwignia zmiany biegów chodzi bardzo dobrze i jest w konsoli co jest naprawdę plusem , bo zawsze można coś rzucić między siedzenia.
4,0
Układ jezdny
Jak to minivan nie wchodzi w zakręty jak zwykła osobówka , wspomaganie kierownicy mogłoby trochę lżej chodzić ale nie jest źle.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i wygodnie, widoczność super.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki (nie licząc włącznika świateł awaryjnych) prosta i wygodna obsługa.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie do kitu, w kabinie robi się ciepło po przejechaniu 15km, ale jest to chyba problem wszystkich "francuzów" u nich zimy są łagodniejsze więc nie znają problemu (miałem wcześniej megankę i było to samo). Z klimą też miałem problemy rozszczelniła się na wczasach w hiszpanii i jeździliśmy z otwartymi oknami - tragedia. Gdy działa jest niezła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku naprawdę dużo komfort jazdy nawet na długich trasach bardzo przyzwoity. Wyjmowane tylne siedzenia bardzo się przydają i można je różnie aranżować. Bagażnik jeden z większych w tej klasie aut.
4,0
Wyciszenie
Głośno robi się powyżej 130 km.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie wyświetla mi się na komputerze 6.2l ale jeżdżę raczej po trasie (1.6 spalał 10l gazu.) prędkość 110 do 130km przy włączonej klimie niewiele więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz warto wziąć nawet nowy, bo dają zniżkę nawet 25 000zł, oczywiście jeśli kogoś na to stać, ja kupiłem roczny, sprowadzony, naprawiony, za 43 000zł. To już moje drugie picasso, bo pierwsze rozbiłem z dachowaniem i czołowym zderzeniem i nic mi się nie stało i to był prawdziwy powód zakupu jeszcze raz takiego samego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kiedyś zginęła mi zapinka do linki od ogrzewania myślałem ,że dokupię ją za złotówkę, niestety musiałem zapinkę kupić z całym kompletem linek za 65zł. Ciężko cokolwiek dokupić w zwykłym sklepie i trzeba jeździć do serwisu a tam ceny sporo wyższe. Często łamią się wieszaki przy tylnych pasach ,innych usterek nie miałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W wersji HDI dość częstą usterką jest kiepsko działająca pompa paliwa i koło pasowe (obydwie częsci zdążyłem już wymienić ).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso