Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

Olaf Makiewicz olaf@makpol.com.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 17 tys. km
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
2,85
30% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód bardzo ładny, miły i sympatyczny. Diesel zbyt słaby, ale za to mógłby spalać mniej Oleju napędowego - czego nie robi. Samochód dość wygodny, wyłączając zbyt głośno pracujący silnik i zawieszenie, lecz to ostatnie dobrze pracuje. Samochód zawiera w sobie wiele niedoróbek. Jakość wykończenia "fiatoska".
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura - Silnik pracuje głośno, brzęczy, dochodzą różne niepokojące dźwięki obce. Elastyczność - w swoim zakresie mocy nie najgorsza, lecz mogła by być lepsza na biegu "2".
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo nie precyzyjna, bardzo "twarda" i głośna praca. Zasięgnąłem informacji w ASO Citroena i dowiedziałem się, że układ dźwigni zmiany biegów posiada wiele plastikowych małych przegubów i łączy, które już nawet po 70.000 km potrafią się na tyle wyrobić, że przysparzają kierowcy wiele przykrości.
3,0
Układ jezdny
W miarę precyzyjny na prostych nawet z koleinami. Dobre trzymanie na zakrętach - stabilny. Dobrą ocenę układu jezdnego niszczy zła praca zawieszenia. Mocne stuki, samochód podatny na poprzeczne nierówności "tarkę", drobne wyrwy itd. Przy wpadnięciu w wyrwę samoczynnie odzywa się ABS - jest zbyt czuły.
Komfort
3,0
Widoczność
Bryła samochodu (MINI VAN) powoduje Słabą widoczność przede wszystkim z przodu pojazdu. Z tylu nie najlepsza widoczność jest żeczą normalną. Bardzo pomocne okazują się czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Dobrze zaprojektowana konsola. Wszystko na swoim miejscu, z małym wyjątkiem: włącznik świateł awaryjnych ... hm... ładny, ale szympans ze swoimi długimi rękoma lepiej by sobie z nim poradził niż człowiek. Mało schowków Ocena dobra
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
ZALETY: efektywne chłodzenie powietrza i przyjazne sterowanie układem (elektroniczne) WADY: niewydajny i nieprecyzyjne układ Wygodny w obsłudze elektroniczny sterownik układu wentylacyjno-klimatyzacyjnego nijak się ma do źle pracującego tegoż układu. Bardzo nieprecyzyjna praca, użytkownik nie ma możliwości włączyć nadmuchu tylko w zarządanym kierunku ponieważ układ jest "dziurawy" i zawsze gubi strumnień powietrza, który w znacznej ilości ulatuje w niezaplanowane kierunki. Nagrzewnica bardzo słabo pracuje. Układ jest bardzo niefektywny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża ilość miejsca w całej kabinie łącznie z przedziałem bagażowym.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być ciszej. Duże szumy powietrza już przy prędkości 130 km/h. Silnik HDI zaczyna wyć już od 110 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zurzycie paliwa wyższe od podanego przez producenta. Jak na diesla 90 KM powinno być niższe. Ceny przeglądów zbyt wysokie jak na tę markę przy bardzo miernych usługach serwisowych.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego samochodu zbyt duża w stosunku do jakości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso