Generalnie bardzo fajne auto - trzeba tylko bardzo uważać na jakość paliwa, bo tankowanie ropy spuszczanej z koparki może sią żle skończyć....
Poz tym bardzo wygodne, bardzo pakowne (zdarzyło mi się przewozić w środku szafę, płyty meblowe o długości 2,30 mb, pół tony stalowych prętów i cholera wie co jeszcze...), oszczędne i chyba stosunkowo bezawaryjne. Zdecydowanie Polecam Wszystkim!
Wrażenia
5,0
Silnik
Trochę głośno i mułowato, ale stosunek spalania do możliwości OK. Poza tym przy przebiegu 174 000 nie wykazuje żadnych objawów zużycia.
5,0
Skrzynia biegów
Lekko, precycyjnie - nie ma się za bardzo do czego przyczepić...
5,0
Układ jezdny
Trwałość super - podobnie jak silnik po 174 tysiącach bez zarzutu (NIE WYMIENIŁEM NIC!), amortyzatory sprawne w 80%, co ponoć jest rewelacyjnie dobrym wynikiem przy takim przebiegu. Żeby nie było za pięknie, to jeżeli trafi się dziurawa droga na ostrym zakręcie, to coś się sakramencko tłucze. Pytałem w serwisie co to, ale podobno ten typ tak ma. Drogi trzyma się mocno...
Komfort
3,0
Widoczność
W zasadzie do dupy - lewy słupek zasłania wszystko - może dla kogoś niższego ten cholerny słupek nie jest tak uciążliwy, ale dla osób mojego wzrostu (190 cm) jest to wyjątkowo upierdliwe. Zdecydowanie za małe lusterka w stosunku do gabarytów nadwozia.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką i OK. Jakbym miał się koniecznie do czegoś przyczepić, to uchwyty na kubki z kawą z przodu są umieszczone bez sensu w klapie schowka (żeby z nich skorzystać trzeba otworzyć schowek - niewykonalne jeżeli z przodu siedzi pasażer, a dla kierowcy za daleko, żeby sięgnąć po kubek...)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK - chłodzi i ogrzewa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Silnik trochę hałasuje. Poza tym bez zarzutu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo niskie, koszt przeglądów i materiałów eksploatacyjnych w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja jestem zadowolony - auto moim zdaniem jest warte ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 razy szlag trafił czujnik temperatury - taka pierdoła za 30 złotych...
Złamał się podłokietnik fotela kierowcy - niby pierdoła, ale cholera kosztuje w serwisie 700 złotych, a używanego kupić się praktycznie nie da...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To auto ma jedną poważną wadę: pompę paliwa bardzo wrażliwą na podłą ropę w baku. Wygląda to tak: lejesz do baku jakiś syf i za 7 do 10 dni stajesz na drodze z zatartą pompą paliwa. Zdarzyło mi się to 3 razy (ostatnio po tankowaniu na Statoilu). Koszt wymiany pierwszej pompy: 1200 PLN ale wprawa czyni mistrza i wymiana 3-ciej kosztowała mnie tylko 350 PLN (używana pompa). Poza pompami jedna poważna awaria - rozleciało się koło pasowe paska od alternatora - koszt naprawy - około 800 PLN.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]