Układ elektryczny
: Spryskiwacze, Radio CD i inne drobiazgi
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Dwulitrowy diesel jest jest naprawdę oszczędny, na pełnym baku zasięg wynosi ok 950 km (w cyklu mieszanym, zawsze włączona klimatyzacja, dwie osoby na pokładzie). Nie jest za to zbyt dynamiczny, nie pozwala też na komfortową jazdę z prędkościami autostradowymi - cóż, nie można mieć wszystkiego, tym bardziej, że przed zakupem wiedziałem, czego mogę od tego motoru oczekiwać.
Wyraźnym minusem jest hałas generowany przez silnik, plusem za to niezła elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła, zapewniająca dobrą elastyczność (chóc dwójka jest trochę za krótka). Precyzja wybierania nie pozostawia wiele do życzenia, a lewarek jest umieszczony w bardzo wygodnym miejscu.
4,0
Układ jezdny
Układ zdecydowanie przygotowany do spokojnej jazdy, gwałtowne manewry nie są jego najmocniejszą stroną. Czasami chciałoby się takze precyzyjniejszego ukłądu kierowniczego - niby nie ma na co narzeać, a jednak czasem mam wrażenie, że drążek kierownicy zanurzony jest w kotle budyniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w akwarium. Widoczność doskonała, czasami przeszkadzaja słupki A, szczególnie ten po stronie kierowcy. Widoczność do przodu, jak i do tyłu jest znakomita.
Minusem tak wielkiej szklanej powierzchni jest to, że w słoneczne dni wnętrze szybko się nagrzewa.
4,0
Ergonomia
Niby układ deski rozdzielczej jest nietypowy, a jednak wszystko jest pod ręką, a oswojenie się z rozwiązaniami wnętrza zajmuje tyle, co pierwsza jazda Xsarą. Wyraźnie brakuje jednak w tak dużym i rodzinym samochodzie uchwytów na kubki.
Minuesem jest słaba jakość wykonania wnętrza. W 10letnim aucie plastiki skrzypią, piszczą, stukają i piszczą, z każdej strony kokpitu...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Czasami w upalne dni klimatyzacja, choć stosunkowo wydajna, nie nadąża ze schłądzaniem tak wielkiego wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerka jeździ z przodu z nogą założoną na nogę, a z tyłu miejsca wciąż sporo. Bardzo wygodne jest posiadanie 3 foteli zamiast tylnej kanapy. Również bagażnik jest duży i ustawny.
2,0
Wyciszenie
To jednak z największych wad Xsary - we wnętrzu jest głośno. Do 90 km/h hałas nie jest jeszcze uciążliwy, lecz powyżej setki dźwięk zarówno opon, jak i powietrza, a szczególnie głośnego diesla, jest męczący. Jazda z prędkością autostradową jest na dłuższą mętę denerwującą i męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze. Części względnie tanie, spalanie niewielkie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za kilkanaście tysięcy złotych orzymujesz bardzo funkcjonalny, pakowny i oszczędny samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bywa różnie - w ciagu roku pojawiło się sporo niegroźnych, ale denerwujących usterek: problemy z pompką spryskiwaczy, zacinający się zamek klapy bagażnika, niedziałający odtwarzacz CD...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nie wydarzyło się nic poważnego. Bez obaw ruszam XP w drogę i nie obawiam się, że auto stanie unieruchomione na poboczu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]