Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

Błażej, 10 lat temu
Silnik 1.6 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 90KM 66kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygodne, przestronne wnętrze, wygodny i duży bagażnik oraz ogólna przyjemność z jazdy.
4,0
Całokształt
Auto dobrze zaprojektowane. Funkcjonalne i przestronne wnętrze. Wygodne wsiadanie i wygodna pozycja za kierownicą. Komfort dla pasażerów. Duży wybór silników. W mojej wersji prosta jednostka 1.6 HDI 92 KM (warto zaznaczyć, ze AutoCentrum podaje tylko dwie wersje 1.6HDI, a w rzezywistości są trzy- 90KM z dwumasą i FAPem, 92 KM bez dwumasy i FAPu oraz 109 KM z oboma dodatkami).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo mocy 92 konie jest całkiem zrywny, ma mały efekt turbodziury i całkiem ładnie przyspiesza. Niedostatek mocy czuć dopiero po dociążeniu auta- 4 osoby dorosłe+ bagaże. Pali nie tak znów wiele choć przy większej pojemności (1905cm3) moja Xantia paliłą podobne ilości paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest super zestrojona. Możliwe, ze zmiana biegów jest kwestią wprawy ale ja w tym aucie początkowo narzekałem na przerzucanie biegów jako nieprecyzyjne. Po czasie jakoś tego nie zauważam. Czasem nie chce wejść wsteczny za pierwszą próbą. Auto jest elastyczne ale by nie tracić za dużo paliwa warto wypraktykować kiedy dokonywać zmiany na jaki bieg.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze. Cudów nie ma bo to VAN i jako taki ma wysoko środek ciężkości oraz duże powierzchnie boczne co czyni to auto wrażliwszym na podmuchy wiatru. Sam układ jezdny nie daje tak dużej pewności na łukach drogi jak w klasycznych osobówkach. Warto brać poprawkę i zwalniać przed ostrymi łukami. Choć wedle testu ze starego "Motoru" auto wcale nie jest takie wrażliwe na szybszych zakrętach. Nie sprawdzałem:) Wspomaganie działa bardzo dobrze- nie za lekko i nie za ciężko.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wygodnie- wysoko. Niestety nie widać okolic końca maski więc trzeba wyczuć na ile się możemy zbliżyć do przeszkody. Ja mam także problem z wyczuciem tyłu mimo dużej szyby w klapie (a nie jestem niski- mam 180cm). Duże powierzchnie przeszklone zapewniają widoczność we wszystkich kierunkach. Mam uwagę tylko do słupków A, które nieco zasłaniają oba przednie "skosy" i muszę się nachylać na boki by nie najechać na przykład rowerzysty lub pieszego na pasach.
5,0
Ergonomia
Wygodnie. Dobry dostęp do przełączników. Sterowanie radiem w dźwigni po prawej pod kierownicą. Minus to sterowanie szybami elektrycznymi przednimi, które jest po bokach centralnego panelu. Nie podoba mi się to. Zapewne mniej przewodów idzie w drzwi ale nie jest to wygodne. Poza tym wszystko obsługuje się sprawnie. Są przydatne schowki pod podłogą, pod fotelem pasażera- szuflada. Łatwa aranżacja wnętrza poprzez wygodne składanie lub wyjmowanie dowolnego z tylnych foteli. Stoliki "lotnicze" dla pasażerów tylnych siedzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzanie jak i schłodzenie wnętrza przy użyciu klimatronic nie sprawia większych problemów. Dodatkowe wyloty nawiewu na podłogę z tyłu dobrze sobie radzą z grzaniem/chłodzeniem dla pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisałem w rubryce "Ergonomia". Dodam, ze pasażerowie tylnej kanapy o wzroście powyżej 180 cm mogą mieć problemy z dotykaniem podsufitki na nierównościach lub nawet ciągle gdy są wyżsi i siedzą wyprostowani. Poza tym jest bardzo dobrze. Środkowy tylny fotel można dosunąć nieco do przodu.
4,0
Wyciszenie
Jest w normie. Przy dużych prędkościach poziom hałasu mógłby być nieco mniejszy. Przy spokojnej jeździe miejskiej jest chichutko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponieważ jeżdżę dopiero rok trudno mi opowiadać o kosztach. Na pewno do nowoczesnego turbo diesla HDI warto montować lepsze filtry (zwłaszcza filtr paliwa), a te już są droższe od włoszczyzny czy chińszczyzny. Przykładowo filtr paliwa kosztuje 150 zł (filtr oryginalny produkowany dla koncernu PSA, idący na pierwszy montaż, brytyjski, kupiony w niezależnym sklepie z częściami do aut francuskich w Polsce). Nie ma w tym aucie jakichś nie wiadomo jak wymyślnych rozwiązań konstrukcyjnych. Model z tym motorem ma zwykłą turbinę, nie ma filtra FAP, nie ma koła dwumasowego. Odpadają nam więc kosztowne naprawy elementów eksploatacyjnych. Spalanie jest przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest drogie na rynku wtórnym jeśli porównamy je z konkurencją. Warto kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zaświeciło się Engine Fallout i kontrolka silnika po przejechaniu 200 kilometrów na mrozie -12 stopni. Na drugi dzień zgasła i tyle. Auto, którym jeżdżę miało urwany jeden zaczep przy górnej osłonie kolektora, która brzęczała. Poza tym nie było usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam zdania. Nie znam na tyle tego modelu. Daję ocenę -Dobrze- ale naprawdę nie wiem jak ocenić.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara Picasso