Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

Michał, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie wiedziałem, że będzie to tak wygodny i pojemny samochód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dwumasa podniosła koszty utrzymania do auta benzynowego.
Karoseria : Pojawiają się ogniska korozji.
4,0
Całokształt
Samochód na 4 z plusem. Oryginalny, bardzo wygodny, bardzo praktyczny, raczej dynamiczny i trwały. Jeśli zaakceptować kilka drobiazgów, to jest to idealny pojazd rodzinny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny z turbodziurą na bardzo niskich obrotach. Mało się trzęsie, miękki dźwięk pracy. Na obrotach od 1800 mocy mu nie brakuje. Cieknie uszczelka pod pokrywą zaworów. Poza tym absolutnie nic się nie dzieje. Na 4 można wyprzedzać swobodnie TIR-y z rodziną i bagażem na pokładzie. Drogi szybkiego ruchu nie są mu straszne. Bałem się filtra cząstek stałych, niepotrzebnie. Absolutne zero problemów. Spalanie - myślałem, że będzie niższe.
4,0
Skrzynia biegów
Po wymianie sprzęgła z dwumasą pojawiają się pierwsze problemy z linkami zmiany biegów. Będzie inwestycja 200zł w wymianę linek. Brak obrotomierza. Obroty 2000 na każdym z biegów ma przy prędkościach: 18,34,53,77 i 100km/h. Skrzynia sama w sobie bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie, jak dostanie w kość na dziurze, to zahałasuje. Poza tym ciche, komfortowe, pewne. Układ kierowniczy dla mnie w sam raz. Nie psuje się. Wymieniony jeden przegub, łączniki stabilizatora. Hamulce super ostre i z kontrolą trakcji.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka zewnętrzne w sam raz - składane elektrycznie. Szyba czołowa wielka, pochylona (małe szumy powietrza), atermiczna (auto mniej nagrzewa się w upał. Boczne i tylna duże. Słupków jest więcej i są one cieńsze, co zapewnia lepszą widoczność.
5,0
Ergonomia
Dwa podłokietniki, płaska podłoga między fotelami z przodu (wreszcie plecak, torebka ma swoje miejsce), przemyślane schowki. Nic nie razi i nie powoduje problemów. Klapa bagażnika podnosi się na dwie wysokości. Tylne, trzy jednakowe fotele (na szerokość wchodzą 3 foteliki) można suwać, składać, wyjmować, regulować oparcia. Półka łamana, składana, chowana, z roletą. Wiele tych udogodnień, składany kosz na zakupy na kółkach, funkcja black panel, tempomat, radio sterowane z kierownicy, za mało miejsca by wszystko opisać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W końcu klima automatyczna, która działa tak, jak sobie ktoś życzy. Nie za zimno, nie za gorąco. Zimą grzeje po kilometrze - dwóch. Odparowanie szyb z klimą bez kłopotu, bez trochę trwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealne auto dla rodziny 2+2 lub 2+3. Wyjazd na biwak z namiotem i sporym zapleczem to nie problem. Wyjazd w góry z dużym bagażem też nie.
3,0
Wyciszenie
Zawieszenie ciche, oprócz większych dziur. Szum opon raczej cichy, bardzo małe szumy powietrza, jak na tak wysokie auto. Silnik cichy wewnątrz nie jest. Na niskich obrotach słychać go delikatnie, potem wpada w rezonans przy 2200-2800 obrotów nieprzyjemnie buczy, przy 3000-3500 przyjemnie, subtelnie mruczy (na piątce 150-170km/h super wrażenie). Dmuchawa raczej cicha, na jedynce (8 biegów) zdarza się, że popiskuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyny poważny wydatek: sprzęgło z kołem dwumasowym (1800zł). Spalanie średnie 6L/100km. Poza tym drobiazgi. Uszczelka pod pokrywę zaworów będzie kosztować 25zł, wieszak do tłumika 10zł, klocki na tył kosztowały 50zł. Mimo skomplikowania konstrukcji eksploatacja spokojniejsza niż w prostszym Doblo z tego samego rocznika. Opony 15 cali - ogumienie w bajecznych cenach. Brawo Citroen!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za kilka tysięcy złotych, które bardzo dużo oferuje. Trzeba je naprawiać, jak każde inne. Utrata wartości to już nie koszt, bo na wartości straci kilka tysięcy, nie więcej. Polecam wersję Exclusive.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No trochę tego jest: czasem łączniki stabilizatora (50zł na stronę), to przegub (90zł), to zamek centralny w bagażniku, to klocki do wymiany (50-100zł), to linki zmiany biegów150-250zł), to coś w wydechu trzeba zrobić (do 50zł), to radio CD nie czyta (na allegro za 80zł), to wkład lusterka nie grzeje (25zł). Drobiazgi się zdarzają.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko sprzęgło z kołem dwumasowym. Wymieniane w tym aucie drugi raz. Raz wymieniał poprzedni właściciel, drugi raz ja. Kupiłem już z szarpiącym sprzęgłem i dzwoniącą dwumasą, jeździłem aż łożysko stanęło. Turbina super, wtryski super (leję więcej paliw premium niż zwykłych), filtr cząstek stałych - można o nim zapomnieć. Auto ma masę elektroniki i nic się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara Picasso