Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

Marek, 18 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 85 tys. km
Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ten samochód zastąpił 5 letnią Skodę Felicję, którą jeździłem od nowości. Różnica klas jest kolosalna. Mimo, że kupiłem 5-letniego pikusia, to jakość materiałów, wykończeń i poziomu wyciszenia jest lepsza niż była w nowej Skodzie. Auto jest bardzo komfortowe, ma duży bagażnik (choć mógłbyby jeszcze z 200 l większy), niezły silnik (130 km/h na autostradzie, to dla tego autka pestka, huk we wnętrzu zaczyna się przy około 170 km/h). Zdecydowanie polecam, jazda tym samochodem w długich trasach to prawdziwa przyjemność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bierze olej, to podobno wada tych 16V. Ilość to około 0,5l na 10 tys km. Biegi raczej krótkie, jedynie 4 długa.
3,0
Skrzynia biegów
Najtrafniejsze określenie, to "klekocząca wajha". Bałem się, że tylko mój egzemplarz tak ma, ale po wizycie w salonie utwierdziłem się, że to TTTM.
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Przez przednie trójkątne szybki niewiele widać.
5,0
Ergonomia
Poezja, po prostu poezja!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa rewelacyjnie, podobnie ogrzewanie. Na najwyższych obrotach huczy jak cholera ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Najwygodniejszy jest fotel pasażera z przodu. Skoro moja żona w nim śpi w czasie drogi (choroba lokomocyjna), to musi być wygodny ;-)
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód najtańszy w eksploatacji, głównie dlatego, że ASO kroją użytkowników na czym się da. Prosty przykład: orientowałem się jaka jest cena wymiany rozrządu. ASO 800 zł, mechanik 350-400 zł. Niestety część obsługi auta wymaga podpięcia do kompa, a można tego dokonać tylko w ASO lub u kogoś, kto ma soft do Cytryn. Spalanie w cyklu mieszanym to 8.3-8.4l (wynik z ostatnich 15 tys. km).
5,0
Stosunek jakość/cena
5-latek kosztuje ok. 30 tys. zł czyli tyle co nowe najsłabiej wyposażone auto z segmentu B. Radzę wsiąść i porównać oba. :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wymianie bezpiecznika przestało działać radio, okazało się, że komputer je wyłączył. To drobiazg, ale wymagał wizyty w salonie... Peugota, gdzie bezpłatnie włączono radio przez panel diagnostyczny. W serwisie Citroena zaśpiewali sobie na "dzień dobry" 100 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez pięć lat (mam pełną książkę serwisową) auto zaliczyło tylko wymianę kloców i wahaczy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso