Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

W1983, 7 miesięcy temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Miałem już kilka starych aut i wiem, jak wielkim zmartwieniem może być korodująca blacha. Tutaj nie ma tego problemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód wbrew temu, ze wizualnie nigdy mi się nie podobał. Przekonał mnie jednak absolutnie fenomenalnym układem wnętrza i tym, że trafił mi się zadbany egzemplarz w niskiej cenie od prywatnego właściciela. Podstawowe zalety: - doskonała widoczność we wszystkich kierunkach - prosta budowa, tanie części, prosty silnik - 550l podstawowej przestrzeni bagażnika w aucie o długości zaledwie 425cm. - każdy tylny fotel osobno przesuwany, z możliwości regulacji nachylenia oparcia daje jeszcze większe możliwości przewozu rzeczy - mozna trafić na egzemplarze bardzo dobrze wyposazone jak na te roczniki, np. panaramiczny dach, podgrzewane fotele, kurtyny boczne, automatyczna klima, tempomat, komputer pokładowy
Wrażenia
4,0
Silnik
zwykłe nie przekombinowane wolnossące 1.8. Nie jest demonem prędkości, ale pasuje do ogólnie spokojnego charakteru auta. Na autostradzie czy drodze krajowej bez problemu jeśli nie jeździsz jak wariat. Nie dałem 5 bo na tle współczesnych silników jednak mało dynamiczny i mało oszczędny, ale za to niedrogi w serwisowaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Tylko 5 biegów, ale dobrze zestrojona nie sprawia żadnych problemów. W wiekowym aucie typowe jest, zę wodziki nie chodzą precyzyjnie i czasami trzeba dłużej pomerdać, zęby trafić w bieg, ale bez dramatu jak na 20-letnie auto.
5,0
Układ jezdny
Moim zdaniem od takiego żuczka roboczego nie można oczekiwać niczego więcej niż sensownego tłumienia nierówności i bezpiecznej jazdy w zakrętach z umiarkowanymi prędkościami. Zawieszenie zdaje egzamin i jest proste w budowie i eksploatacji.
5,0
Karoseria
Nie rdzewieje w ogóle, nawet tam gdize pojawiły się juz ryski czy wgnioty! Jeśli kupujesz wiekowe auto to jest to jedna z najwazniejszych cech. Wszystko można naprawić dopóki ruda nie żre nadwozia i podwozia i przestaje się to kalkulować.
Komfort
5,0
Widoczność
Wątpię czy jakiekolwiek auto jest lepsze pod tym względem od Xsary Picasso. Wysoka pozycja za kierownicą a do tego bardzo duże przeszklenia
5,0
Ergonomia
Wygodna pozycja za kierownicą, wszystko w zasięgu ręki , składane podłokietniki. Brakuje możliwości podnoszenia i opuszczania szyb w tylnym rzędzie przez kierowcę lub pasażera na przednim siedzeniu (dlaczego?)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa bez zarzutu, używam jej praktycznie przez cały rok i w zasadzie nie zastanawiam sie czy coś mogłoby być lepiej rozwiązane. We współczesnym aucie na pewno można by oczekiwać dodatkowo nawiewów dla tylnej kanapy i dwóch stref. Dałbym ocenę 4,5 ale sie nie da.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest mnóstwo! Do tego płaska podłoga wewnątrz, bez tunelu między siedzeniami. Mniejsze dzieciaki mogą dosłownie chodzić wewnętrz auta.
5,0
Wyciszenie
Biorąc pod uwage wiek i gabaryty pojazdu to moim zdaniem jest bardzo dobrze. Dziwny jajowaty kształt jest chyba całkiem korzystny jeśli chodzi o aerodynamikę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Proste i w miarę bezawaryjne auto. Nawet jak coś grubszego będzie do wymiany to pewnie koszt będzie porównywalny z jakimś przeglądem okresowym nowego auta w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest wyśmienicie, chciaż pewnie głównie z naciskiem na "niska cena". Po prostu trudno kupić tak tanie auto, które oferuje aż tak wiele. Nie jest to klasa premium, ale najwazniejsze, że poza drobiazgami które mogą wkurzać auto prezentuje bardzo dobry poziom jeśli chodzi o ogólne dopracowanie i mechanikę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu niedomaga pare elektrycznych gażetów, np przepalająca się żarówka podświetlająca panel klimy, elektryczne ogrzewanie fotela, elektrycznie składane lusterka które randomowo potrafią czasami się złożyc przy odpalaniu auta (można je na szczęście ręcznie przywrócić do normalnego położenia). Nic co by było zaskoczeniem w 20-letnim samochodzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek na przestrzeni 3 lat użytkowania zaliczyłbym epizod z gaśnięciem silnika na skutek przepalenia bezpiecznika od wtryskiwaczy. Usuniecie problemu nie było kosztowne, ale sam fakt zgaśnięcia silnika w czasie jazdy potencjalnie mógł być bardzo niebezpieczny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso