Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

darekk, 13 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony, polecam ten model, ale trzeba mieć serce do samochodów. To nie to samo co konstrukcje z lat 80-90. Ogólnie delikatna konstrukcja, ale bezproblemowa i bezawaryjna. NIe podzielam mitów o awaryjności i usterkowości /szczególnie elektroniki/. NIECH WŁAŚCICIELE VW, AUDI, MERCEDESÓW.... zadroszczą i popatrzą w stronę Cytrynki - wygodne, ekonomiczne i bezawaryjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie można traktować jak bolidu F1, ale do jazdy wystarczy. Cicha praca, bardzo dobra elastyczność, na III od 30km/h, V od 50 km/h i przyspiesza bez oporów. Troche zużywa olej, ale sądzę, że to za sprawą LPG /około 1 Litr na 15 tkm/. Jestem zadowolony.
3,0
Skrzynia biegów
Przyjemna praca lewarka, biegi same wchodzą. Zestopniowana idealnie do tego silnika, można jeździć po mieście na III od 30 km/h, nawet na V kula się całkiem dobrze przy 50kn/h. Czasami trzeba wsteczny na dwa razy wrzucać, ale znam auta droższe od jakieś 500% i teżto mają.
5,0
Układ jezdny
Uważam, że doskonale zestrojone to tego samochodu. Czasami trochę tłucze na naszym azfalcie. Genialna tylna oś oskrętna, aż chce się skręcać. Na suchym chłopaki w Bmkach, czy innych dresowozach zostają w tyle. Zawieszenie w miarę trwałe, ale trzeba raz w roku zaglądnąć w celu wymiany łączników stabilizatora. Tarcze hamulcowe w oryginale wytrzymały 70 tkm.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylko te przednie słupki.
5,0
Ergonomia
Obsługa intuicyjna. Uważam, że rozwiązanie wyświetlacza zamiast zegarów jest idealne. Czytelnie i to co trzeba. Cała kupa schowków, kieszeni. Tylko pamiętać trzeba gdzie się pozostawiało drobiazgi, żeby nie szukać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi /klimatronik/, szyby nie parują, cicha praca dmuchawy, ogrzewanie przedniej szyby zimą jest bardzo wydajne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne siedzenie, nawet na długich traach. Można śmiało jechac na urlop z połową dobytku.
3,0
Wyciszenie
Szumy wiatru, słabe uszczelki szyb bocznych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na LPG trasa - 8,5 - 9,5; miasto 10 - 11. Średnio na 42 litrach LPG zasięg 400-460 km. Naprawy nie wiem bo się nic poważnego nie stał. Często przepalają się żarówki w reflektorach. Trzeba raz do roku czyścić elektroniczna przepustnicę, taki urok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane za śmieszne pieniądze. Pojemne i wygodne. Idealne dla młodych rodzin.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIe jest kłopotliwe ani uciążliwe w eksploatacji, chociaż lubię mieć auto sprawne i pewne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC!!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso