Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara Picasso

teikoi@pro.onet.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność. Akumulator 9 lat bez wymiany, zapala na -15C od jednego razu.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre auto dla sporej rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra jednostka napędowa, ale ... jeśli ktoś oczekuje sportowych wyczynów to tu ich nie znajdzie. Można przy 100km/h rozpocząć wyprzedzanie praktycznie nie redukując biegu, ale po wciśnięciu gazu trzeba te 2-3 sekundy odczekać jak silnik wejdzie na obroty. Przy niskich obrotach (ruszanie) zdarza się, że chce zabrać asfalt ze sobą. Ruszamy delikatnie.
4,0
Skrzynia biegów
Początkowo było OK, a potem z czasem coraz gorzej. Tzn precyzja. Skok krótki i praktycznie zmiana biegów samym nadgarstkiem. Po 6 latach zaczęły się kłopoty i wsteczny trzeba było czasem na dwa razy wrzucać. BTW Oceniam auto, którym jeździłem 9 lat :o)
4,0
Układ jezdny
Alfa Romeo to nie jest :o) Bardzo podsterowna. Tzn w zakręty można wchodzić bardzo szybko, ale trzeba wyjechać mocno na zewnątrz na początku zakrętu i ... ku naszemu zaskoczeniu zakończymy zakręt dokładnie tam gdzie powinniśmy. Broń Boże ścinanie, kończy się w rowie, albo na przeciwległym pasie. Do 150km/h bez problemowo. Powyżej zaczyna bujać.
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie nie ma problemu. Jedyny kłopot to do przodu w lewo. Słupek szyby przedniej zasłania widok przy skręcie w lewo, trzeba uważać. Zdarzało mi się, że po ciemku w czasie deszczu na przejściu dla pieszych osobnika przemieszczającego się z lewa na prawo nie widać.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo, bardzo dobrze. Wszystko na swoim miejscu. Trzeba się przyzwyczaić, że trąbka jest z boku, ale to nie przeszkadza. Masa przydatnych udoskonaleń. Jak jeszcze radio w kierownicy (co tak naprawdę nie robi różnicy, bo radio w zasięgu dłoni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK, tzn nie zauważyłem problemu, choć dzieci z tyłu twierdziły, że ta druga strefa to słabo dmucha. Pojawiły się ubytki w układzie klimy po 5 latach. Po 7 latach autko zaczęło się przegrzewać, nie dużo, ale latem wentylator w mieści zaczął się włączać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pięć osób swobodnie razem z bagażem.
4,0
Wyciszenie
Początek był rewelacyjny. Potem jak wydech się zaczął rozszczelniać było gorzej. Do 130km/h da się żyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa spore, tzn auto duże i trzeba się z tym liczyć. Ceny przeglądów umiarkowane, a jak się znajdzie dobry warsztat i źródło części to nie jest drogo. Spalanie rosło wraz ze zużyciem autka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu uważam, że jest fantastycznie. Nie wiem, czy będę miał kiedyś drugie autko tak wstrzelone w potrzeby.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 9 lat eksploatacji wykonałem następujące naprawy: - zamek bagażnika (pewnie na myjni zalali) - czujnik ABS w przednim kole (od nowości był problem) - wahacze przód (dwa razy) - termostat - uszczelka pokrywy zaworów - łożyska kół z przodu - olej trzeba często dolewać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara Picasso 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,9
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara Picasso