Duży wygodny samochód do podróżowania, ale najlepiej unikać autostrad, wtedy jest cicho i komfortowo. W miarę możliwości polecam diesla, bo benzyna za słaba na te gabaryty.
Wrażenia
4,0
Silnik
W trasie spoko, jak chcesz wyprzedzić redukcja i ogień, nawet się zbiera. W mieście ok. Ale ogólnie lepszy do tak dużego auta byłby diesel. Na niskich obrotach brak mu mocy dla tej wagi.
4,0
Skrzynia biegów
Nigdy specjalnie precyzyjna to ona nie była xD Teraz zaczyna ciężko wchodzić jedynka jak jest nierozgrzany. Z drugiej strony charakter skrzyni pasuje do auta : wypoczynkowy ;)
5,0
Układ jezdny
Zależy o co komu chodzi, ale jak kupił Citroena to raczej nastawiał się na komfort niż sportowe doznania. Dla mnie bomba. Miękko i wygodnie. I cicho. Zawieszenie zdecydowanie nie dla ścigantów. Hamulce OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby nie te przednie słupki... poza tym ok. Duże lusterka, duże szyby, ogólnie to dość jasno jest w środku.
5,0
Ergonomia
Po vanie nie można spodziewać się niczego innego niż tylko 5. Składane i wyjmowane siedzenia z tyłu, Duży, płaski bagażnik. Duże schowki. Dużo schowków. Wygodne siedzenia, dla każdego pasażera osobne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No może z takim małym minusem ta "piątka", bo z racji gabarytów nagrzewa się i chłodzi nieco wolniej niż inni (może? tak się tylko domyślam)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku to większy jest chyba tylko jumbo-jet :)
4,0
Wyciszenie
Komfortowo tzn cicho jest do 100. Powyżej już słychać opływające powietrze. Jazda w dalszą drogę po autostradzie potrafi troszkę ogłuszyć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OJOJ tu nie jest za dobrze :/ główny minus tego auta to koszty utrzymania. O ile spalanie jest OK tzn normalne jak na takie auto i taki silnik, o tyle serwis to już taki mały koszmar. Polecam trzymanie się z dala od ASO i powinno być znośnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest OK. Nie mam wrażenia że za samochód przepłaciłem. Mój egzemplarz się w sumie nie psuje, nie licząc tej denerwującej kontrolki. Tylko ten serwis piekielnie drogi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kontrolka od silnika z którą nikt nie może wygrać. Zapala się i gaśnie samoczynnie wywołując zawały serca u serwisantów a u mnie poddenerwowanie, bo żeby jechać dalej (w momencie zapalenia się tejże silnik słabnie tak że nie da się normalnie jechać) trzeba się zatrzymać wyłączyć silnik poczekać tak ze 20 sek zapalić i można dalej jechać z pełną mocą xD no cóż takie francuskie czary-mary.
28.01.2011 lampka nie zapaliła się już od 20000 km, więc chyba samo się naprawiło ;) z racji że silnik zaczął brać olej, wymiana tym razem na półsyntetyk i tak już chyba zostanie do końca
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No tu na szczęście będzie krótko: bez poważnych awarii przez ostatnie 140tkm
28.01.2011 166000 i nadal bez poważnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]