Picasso jeżdże już prawie 4 lata, aktualnie na liczniku 210kkm, czyli raczej sporo. Nie było poważniejszych usterek, samochód nigdy mnie nie zawiódł. Silnik 1,8 zdecydowanie za słaby, trzeba dolewać olej, u mnie średnio 1 l/5kkm. Gaz znosi idealnie (sekwenecja). Spalanie raczej spore, ale buda duża i ciężka więc nie ma się co dziwić. Ciężko wciska się sprzęgło, sprawdziłem na kilku egzemplarzach (ten typ tak ma). Ergonomia, wyciszenie kabiny bardzo dobre. Słaba jakość welurowych obić, wyglądają jak brudne mimo profesjonalnego prania. Fabryczne radio i głośniki słabiuteńkie. Spory bagażnik i dużo schowków. Wysoka pozycja za kierownicą - dobra widoczność.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
To mój pierwszy francuz i jestem mile zaskoczony, mimo że samochód już raczej w wieku przedemerytalnym bo i przebieg spory. Generalnie uważam, że stosunek jakość/cena najlepszy z możliwych. Auto oczywiście nie jest idealne, ale porównująć z niemiecko/japońską konkurencją to b.dobra propozycją. Po co przepłacać?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kluczyk się wyciera i wypada przycisk alarmu - naprawa w aso chyba ze 400zł :-))) - można samemu za 1/10 tej ceny. Piszczący wentylator kabiny - koszt w aso 950zł, lub używany za ok. 250zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]